پیکر پدر شعر انقلاب در وطنش آرام گرفت + عکس
کد خبر: 3507348
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

پیکر پدر شعر انقلاب در وطنش آرام گرفت + عکس

گروه اجتماعی: پیکر استاد حمید سبزواری،‌ پدر شعر انقلاب امروز با حضور مردم ولایتمدار سبزوار و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری تشییع و در آرامگاهش جای گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم تشییع و تدفین پیکر استاد حسین ممتحنی مشهور به حمید سبزواری، شاعر گرانقدر انقلاب امروز، 26 خرداد در سبزوار انجام شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی چند از سوره طارق توسط علی احمدی، نفر اول مسابقات قرآن کشوری امام علی(ع) آغاز شد و در ادامه با حضور سید عباس صالحی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری بر پیکر این شاعر انقلابی توسط آیت‌الله محمدحسن علوی، از علمای سبزوار نماز ميت خوانده شد.
پیکر پدر شعر انقلاب در خاک آرام گرفت
در ادامه مراسم در حالی که جمع زیادی از مردم عکس‌هایی از این شاعر گرانقدر در دست داشتند، مردم و مسئولان پيكر پدر شعر انقلاب را به سمت پارك جانبازان واقع در میدان کارگر سبزوار به عنوان محل تدفین حركت دادند.
همراهی مردم روزه‌دار در مراسم تشييع پيكر استاد سبزواری
در بین راه مردم با شعار دادن الله اکبر و قرائت بخش‌هایی از زیارت عاشورا و زمزمه اشعار این شاعر انقلابی، پیکر حمید سبزواری را به همراه جمع زیادی از مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه ششتمد، شهردار سبزوار، فرماندار سبزوار، نماینده ولی فقیه در دانشگاه حکیم سبزواری و علوم پزشکی سبزوار، نمایندگان اسبق مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاهی و ... تا آرامگاه ابدی وی همراهی کردند.
سیل جمعیت مردم روزه‌دار که در این گرما برای همراهی و تدفین این شاعر دوران دفاع مقدس آمده بودند، بی‌نظیر بود و می‌توان گفت تاکنون سبزوار به خودش کمتر چنین جمعیتی را با حضور اقشار مختلف مردم در کنار مسئولان مختلف کشوری دیده بود.
پس از رسیدن مردم در حال تشييع پيكر استاد سبزواری به میدان کارگر(فلکه زند)، عليرضا رشيديان، استاندار خراسان رضوی در سخنانی ضمن تسلیت درگذشت این شاعر انقلابی اظهار کرد: شعر و سرود گستراندن ارزش‌ها در قالب هنر است.
پیکر پدر شعر انقلاب در خاک آرام گرفت
وی با بیان اینکه استاد حمید سبزواری همانند دعبل خزائی در زمان حضرت امام رضا(ع) بود، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم به اینکه در دیار خراسان، فردوسی را داریم و حمید سبزواری نيز یکی دیگر از خراسانی‌ها است که با سرودن شعر انقلاب ارزش‌های انقلاب اسلامی را معرفی و گستراند.
تشکر از یار همیشگی و نیمه پنهان استاد سبزواری
در ادامه اين مراسم سید عباس صالحی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از همسر گرانقدر این شاعر انقلاب که یار همیشگی و نیمه پنهان استاد سبزواری بودند، تقدیر و تشکر می‌کنم، تصریح کرد: سبزواری نام ماندگار ایران است، گرچه امروز جسم او را در خاک قرار می‌دهیم.
وی اضافه کرد: حمید سبزواری نمی‌میرد، چون شعر انقلاب زنده است و همچون اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زنده خواهد ماند.
در ادامه مراسم پدر شهید فتاحی از یاران قدیمی استاد سبزواری با ابراز اینکه حمید سبزوای آینده‌نگر و خرددان بود نه مصلحت‌اندیش، تصریح کرد: این شاعر انقلابی چون یقین داشت انقلاب پیروز خواهد شد و امام برمی‌گردد، چند ماه قبل از انقلاب شعر خمینی ای امام را سرود و شعر «از صلابت ملت و ارتش و سپاه ما...» را قبل از پیروزی خرمشهر با حضور در صحنه‌های دفاع مقدس به دست قلم سپرد.
این فرهنگی بازنشسته با ابراز اینکه نامگذاری خیابان‌هايی به نام اين شاعر در شهرهای مختلف خوب است از استاندار خراسان رضوی خواست، روز 22 خرداد در تقویم ملی کشور به نام شعر انقلاب نامگذاری كنند و این موضوع نيز پیگیری شود.
پیکر پدر شعر انقلاب در خاک آرام گرفت
بعد از این مراسم با درخواست فرزند ارشد مرحوم حمید سبزواری، حمید شاهنگیان، همکار و اجراکننده شعرهای استاد سبزواری در جایگاه قرار گرفته و اشعار «الله اکبر خمینی رهبر»، «آمریکا، آمریکا ننگ به نیرنگ تو» به همراه شعر «برخیزید ای شهیدان خدایی» توسط گروه سرود سبزوار اجرا شد و همگان به احترام شهدا از جای خود بلند شدند.
آرزوهای استاد حمید سبزواری
در ادامه مراسم محسن ممتحنی، فرزند ارشد اين استاد شاعر با تشکر از تمام مردم و مسئولان شهرستان و کشوری اظهار کرد: پدر من و پدر شما از بین ما رفت ولی یادش ماند؛ ای کاش بتوانیم آرزوهایش را اجرا کنیم.
وی با بیان آرزوهای این شاعر گرانقدر انقلاب تصریح کرد: یکی از آرزوهای این شاعر انقلابی وحدت و همدلی و دوری از فراق و جدایی مسلمانان بود؛ شناخت دردها، آلام مردم و تلاش برای فراهم‌کردن رزق و روزی حلال از دیگر آرزوهای پدرم به شمار می‌رفت.
پیکر پدر شعر انقلاب در خاک آرام گرفت
ممتحنی با بیان اینکه تلاش برای بالابردن فرهنگ مردم به ویژه فرهنگ دینداری مردم از دیگر آرزوهای این شاعر انقلابی بود، از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب که همیشه نسبت به پدرم نظر لطف داشتند، تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه این مراسم همسر استاد حمید سبزواری با حضور در جایگاه در چند جمله خلاصه با تشکر از مردم و حضور مسئولان بیان کرد: در راه استاد ثابت قدم و راهرو ایشان باشید.
پایان‌بخش مراسم تشييع پيكر استاد حميد سبزواری، پدر شعر انقلاب در پارک جانبازان سبزوار که جایگاه ابدی وی شد، مداحی و روضه‌خوانی با حضور خانواده وی و جمع کثیری از مردم ولایتمدار سبزوار بود.
پیکر پدر شعر انقلاب در خاک آرام گرفت
captcha