حمید سبزواری، مانند دعبل خزائی در زمان امام رضا(ع) بود
کد خبر: 3507422
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
رشیدیان ابراز کرد:

حمید سبزواری، مانند دعبل خزائی در زمان امام رضا(ع) بود

گروه هنر: استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: کار استاد حمید سبزواری در شعر و سرود برای گسترش فرهنگ، همانند کار دعبل خزائی در زمان حضرت امام رضا(ع) بود که فرهنگ و مظلومیت اهل بیت(ع) را گسترش داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی 26 خردادماه در مراسم تدفین پدر شعر انقلاب در سبزوار با بیان اینکه شکل‌گیری هر انقلابی نیازمند دو محور  «خون» و «پیام» است، تصریح کرد: هر دوی این موارد نیازمند ایمان به ارزش‌های الهی و هویت ملی یک ملت، روح ایثار و اتحاد برای انقلاب است.
استاندار خراسان رضوی با اظهار اینکه اتحاد و راهبری امت بر مبنای این ارزش‌ها در ولایت و رهبری شکل می‌گیرد، عنوان کرد: برای تداوم و گسترش انقلاب نیازمند به دو عنصر شور و شعور نیز هستیم.
وی با اظهار اینکه هنر و ادبیات یک ملت، مظهر تداوم‌بخشی ارزش‌های اعتقادی و قوام‌دهنده اندیشه، تفکر و فرهنگ یک ملت است، بیان کرد: در هنر و ادبیات، شعر و حماسه‌سرایی جایگاهی بس عظیم در حوزه تداوم هویت دینی و ملی ما دارد.
رشیدیان اضافه کرد: بر این اساس می‌توان گفت، شعر و سرود، زمینه‌ساز گستراندن ارزش‌ها در قالب هنر است به نحوی که تبدیل به زمزمه شدن فراگیر و عمومی را نیز دارا است.
به گفته وی کار استاد حمید سبزواری در شعر و سرود برای گسترش فرهنگ، همانند کار دعبل خزائی در زمان حضرت امام رضا(ع) بود که فرهنگ و مظلومیت اهل بیت(ع) را گسترش داد.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم در دیار خراسان، فردوسی شاهنامه را به این ملت بی‌بدیل تقدیم کرد که هویت ایرانی و زبان فارسی را احیا و تداوم بخشید و پدر شعر انقلاب، مرحوم حمید سبزواری در دوران عظمت و حماسه انقلاب، ارزش‌های انقلاب و روح حماسی انقلاب را معرفی، حفظ و گسترش و تداوم بخشید.
وی با بیان اینکه مرحوم سبزواری با سرودهای بی‌بدیل خود حماسه‌های این انقلاب را با زبانی گویا و به بهترین وجه انتقال داد، عنوان کرد: شعر و سرودهای او چه در قبل و چه پس از انقلاب به شکلی زیبا بیانگر حماسه انقلابی امت بود، او که شاعر مردم و با مردم بود، رساترین ارزش‌های انقلاب مردمی نیز به شمار می‌رود.
رشیدیان با ذکر این مطلب که سرودهای به یاد ماندنی او مانند «خمینی ای امام»، «مرگ بر آمریکا» و «برخیزید ای شهیدان»، مظهر عمیق اعتقادات این ملت به رهبری و ولایت به همراه جایگاه حماسی بود، گفت: همچنین نشان‌ جهاد، ایثار و دشمن‌شناسی را داشت که با این کار در میان امت اسلامی جاودانه شد.
captcha