ما باید حافظ راه حمید سبزواری در تدوام مسیر انقلاب باشیم
کد خبر: 3507437
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
معاون وزیر ارشاد:

ما باید حافظ راه حمید سبزواری در تدوام مسیر انقلاب باشیم

گروه اجتماعی: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار اینکه ما باید پاسدار و حافظ راه حمید سبزواری باشیم، تصریح کرد: جسم او یک نماد است، نمادی که نشان می‌دهد شما امروز وارث راه سبزواری در تدوام بخشیدن راه انقلاب هستید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدعباس صالحی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 26 خردادماه در مراسم تدفین استاد حمید سبزواری در زادگاهش با بیان اینکه از همسر گرانقدر این شاعر انقلاب که یار همیشگی و نیمه پنهان استاد سبزواری بودند، تقدیر و تشکر می‌کنم، تصریح کرد: سبزواری نام ماندگار ایران است، گرچه امروز جسم او را در خاک قرار می‌دهیم اما نام او بر فراز ایران زمین و شهر سبزوار برای همیشه خواهد ماند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حمید سبزواری نمی‌میرد، زیرا شعرش شعر انقلاب است و زنده است و همچون اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زنده خواهد ماند.
وی با اظهار اینکه سبزواری گرچه دار دنیا را وداع کرد اما شهید زنده انقلاب است، اظهار کرد: هزاران شهید انقلاب با شعر او نالیدند و به میدان رفتند؛ در روز تشییع پیکر این شاعر گرانقدر در تهران برخی از مسئولان دوران دفاع مقدس به احترامش آمده بودند.
صالحی با اظهار اینکه یکی از مسئولان دوران دفاع مقدس در تشییع پیکرش در تهران بیان کرد: به احترام حمید سبزواری آمدیم چون بی منت در زمان جنگ هر زمان می خواستیم در کنارمان حضور داشت، اضافه کرد: ما مدیون سبزواری‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یادمان نرفته است، اظهار کرد: هنوز یادمان نرفته است این شاعر انقلابی با حضور در جبهه‌ها و روزهای سخت آن دوران، همپای رزمندگان می‌رفت و با شعرهای حماسی شور و هیجان در رزمندگان ایجاد می‌کرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار اینکه ما باید پاسدار و حافظ راه حمید سبزواری باشیم، تصریح کرد: جسم او یک نماد است، نمادی که نشان می‌دهد شما امروز وارث راه سبزواری در تدوام بخشیدن راه انقلاب هستید.

captcha