عدم استقبال از شرکت‌کنندگان در مسابقات ترکیه/ مطالبه قرآنیان و واکنش متولیان
کد خبر: 3508839
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

عدم استقبال از شرکت‌کنندگان در مسابقات ترکیه/ مطالبه قرآنیان و واکنش متولیان

گروه فعالیت‌های قرآنی: در پی عدم استقبال مسئولان و متولیان قرآنی از نمایندگان اعزامی کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه گلایه‌هایی از سوی قرآنیان منتشر شد که این گلایه‌ها واکنش‌هایی را نیز به همراه داشت.

نگاهی به مطالبه قرآنیان و واکنش متولیان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با پایان یافتن مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه، مهدی‌غلام‌نژاد با کسب رتبه چهارم رشته قرائت و سعید علی‌اکبری حافظ روشندل که رتبه‌ای در رشته حفظ به دست نیاورد صبح روز یکشنبه، 30 خردادماه وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شدند، اما در لحظه ورود، مسئولان و متولیان قرآنی کشور به استقبال نمایندگان کشورمان نرفته بودند، حتی از دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های قرآنی نیز خبری نبود.
قاری و حافظ ایرانی که منتظر بودند، مثل گذشته حداقل یک مسئول قرآنی از سازمان اوقاف، کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن و... یا نماینده ایشان به استقبال آنها بیایند فرودگاه را ترک کرده و به منازل خود رفتند.
نگاهی به مطالبه قرآنیان و واکنش متولیان
در این میان جامعه قرآنی کشور، قاریان و حافظان قرآن که همواره انتظار توجه بیشتر مسئولان به چهره‌های قرآنی را دارند، پس از اینکه متوجه عدم حضور مسئولان و متولیان قرآنی در مراسم استقبال از مهدی غلام‌نژاد و سعید علی‌اکبری شدند، واکنش‌هایی در فضای مجازی، گروه‌های تلگرام، اینستاگرام و ... نشان دادند و ضمن بیان مطالبات خود از مسئولان قرآنی، از عدم حضور مسئولان در مراسم استقبال نیز گلایه کردند که این گلایه‌ها گروه‌ به گروه منتشر شد و حتی چهره‌هایی که شاید از این موضوع اطلاعی نداشتند نیز مطلع شده و نظرات موافق و مخالف خود را در گروه‌های مجازی بیان کردند.
در میان گلایه‌های جامعه قرآنی از برخی مسئولان مبنی بر عدم توجه آنها به فعالان و چهره‌های قرآنی، نام مدیران و مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، سازمان دارالقرآن الکریم و برخی اساتید و پیشکسوتان قرآنی نیز به چشم می‌خورد؛ مسئولانی که فعالان قرآنی کشورمان دوست دارند در چنین مراسم‌هایی آنها را ببینند تا حضور آنها موجب دلگرمی بیشتر جوانان قرآنی کشورمان باشد، اما این اتفاق تاکنون کمتر رخ داده است.
نگاهی به مطالبه قرآنیان و واکنش متولیان
پس از انتشار گلایه‌های جامعه قرآنی، قاریان و حافظان قرآن کریم در شبکه‌های مجازی، سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم طی انجام مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایکنا، پاسخ سازمان دارالقرآن به منتقدان را داد و عنوان کرد: همانطور که همه فعالان قرآنی در سطح کشور و مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی اطلاع دارند، سازمان اوقاف و امور خیریه مسئول و متولی برنامه‌های قرآنی از جمله؛ مسابقات قرآن از شهرستانی تا بین‌المللی است و سازمان دارالقرآن الکریم نیز به‌عنوان یکی از حوزه‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولیت و مأموریت تعریف شده خود را در حوزه‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم، حمایت از مؤسسات قرآنی ـ مردمی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و نظارت بر فعالیت‌های ادارات قرآنی تبلیغات اسلامی در استان‌ها را برعهده دارد.
نگاهی به مطالبه قرآنیان و واکنش متولیان
واکنش سازمان دارالقرآن الکریم نسبت به گلایه‌ها و انتقادات جامعه قرآنی به سرعت در شبکه‌های مجازی منتشر شد، اما این جوابیه موجب سکوت قاریان و حافظان قرآن و فعالان قرآنی کشورمان نشد و برخی از آنها باز هم واکنش‌های منفی به این واکنش نشان دادند و در مقابل برخی از چهره‌های قرآنی نیز قرآنیان را به خوش‌بینی و دوستی و اخلاص در کارها دعوت کردند و تأکید کردند که اگر کارهای قرآنی برای رضای خدا و قرآن باشد دیگر جایی برای گلایه باقی نمی‌ماند.
گلایه‌ از عدم حضور مسئولان و مدیران قرآنی در مراسم استقبال از نمایندگان اعزامی کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن طی این سال‌ها همواره از سوی جامعه قرآنی وجود داشته است و مسئولان قرآنی کشور که متولی برگزاری مسابقات قرآن هستند و یا در امور دیگری فعالیت دارند باید بدانند این انتظار و مطالبه از سوی جامعه قرآنی وجود دارد و باید نگاه ویژه‌ای به تحقق این مطالبه داشته باشند.
مطالب مرتبط
captcha