ناخرسندی نمایندگان ایران از ضعف داوری در رقابت‌های ترکیه
کد خبر: 3507776
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

ناخرسندی نمایندگان ایران از ضعف داوری در رقابت‌های ترکیه

گروه بین‌الملل: نمایندگان ایران در رشته قرائت و حفظ قرآن مسابقات ترکیه با اعلام ناخرسندی از نتایج اعلام شده در این رقابت‌ها اذعان داشتند که هیئت داوری در این عرصه ضعیف عمل کرده است.


ناخرسندی نمایندگان ایران از ضعف داوری در رقابت‌های ترکیه

مهدی غلام‌نژاد، نماینده ایران در رشته قرائت چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه طی گفت‌وگویی مختصر با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نتایج اعلام شده در این رقابت‌ها گفت: هیئت داوری در این مسابقات خیلی به‌روز نبودند.
وی افزود: داوران اصلا فنی نبودند و نفرات برتر را یا از روی عمد یا سهواً و به دلیل اشراف کامل نداشتن به امر تلاوت از تلاوت‌های ضعیف انتخاب کردند.
شالی، همسر سعید علی‌اکبری کلیشمی، حافظ روشندل و نماینده ایران در رشته حفظ چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه که حافظ ایرانی را در این دوره رقابت‌ها همراهی می‌کرد، نیز با ابراز نارضایتی از نتیجه اعلام شده و عدم اعطای رتبه به علی‌اکبری گفت: همانطور که انتظار می‌رفت داوران بی‌عدالتی و سیاسی‌بازی خود را به وضوح در قضاوت‌ها نشان دادند.
 وی افزود: در عین ناباوری هیچ مقامی به حافظ ایرانی داده نشد؛ به‌گونه‌ای که همه متسابقان از اعلام نتایج اظهار تعجب کردند.
شالی افزود: در این مسابقات به کسانی رتبه داده شد که واقعا حقشان نبود، اصلا زیبا نخواندند؛ نه صوت داشتند و نه لحن؛ انگار آیات را از روی کتاب روخوانی میکردند؛ خیلی ساده.
وی در پایان گفت: کاش در این رقابت‌ها از نزدیک همه تلاوت‌ها و تفاوت فاحش آن‌ها را می‌دیدید، اینجا مظلومیت شیعه بیداد می‌کرد.
مطالب مرتبط
captcha