اجرای موفق نمایندگان ایران مسابقات ترکیه را دو مرحله‌ای کرد/ پنج‌شنبه؛ فینال
کد خبر: 3506605
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

اجرای موفق نمایندگان ایران مسابقات ترکیه را دو مرحله‌ای کرد/ پنج‌شنبه؛ فینال

گروه بین‌الملل: مهدی غلام‌نژاد گفت: اجرای موفق و قابل قبول قاری و حافظ ایرانی حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه سبب شد کمیته داوری، این مسابقات را دو مرحله‌ای اعلام کند.

اجرای موفق نمایندگان ایران مسابقات ترکیه را دو مرحله‌ای کرد/ پنج‌شنبه؛ فینال

مهدی غلام‌‌نژاد، نماینده ایران در رشته قرائت چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن ترکیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: از اول قرار نبود مرحله‌ای به نام فینال در مسابقات برگزار شود؛ اما با توجه به این‌که نمایندگان ایران در رشته حفظ و قرائت، عملکرد موفق و قابل قبولی داشتند، داوران تصمیم گرفتند این مسابقات را دو مرحله‌ای اعلام کنند.
وی افزود: روز پنج‌شنبه، 27 خردادماه، در نوبت صبح فینال رشته حفظ رقابت‌ها و در نوبت بعدازظهر فینال رشته قرائت در مسجد فاتح استانبول برگزار می‌شود.
غلام‌نژاد تصریح کرد: 7 نفر در رشته حفظ و 7 نفر نیز در رشته قرائت در مرحله فینال مسابقات قرآن ترکیه با یکدیگر رقابت می‌کنند.
قاری ایرانی حاضر در مسابقات قرآن ترکیه گفت: چهارشنبه شب، 26 خردادماه، راه‌یافتگان به فینال مشخص می‌شوند و در نهایت از هر یک از رشته‌های حفظ و قرائت سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی و تجلیل می‌شوند.
فینالیست‌شدن نمایندگان ایران قطعی است
غلام‌نژاد اجرای سعید علی‌اکبری کلیشمی، حافظ روشندل و نماینده ایران در رشته حفظ رقابت‌های قرآنی ترکیه را مورد توجه قرار داد و گفت: علی‌اکبری اجرای بدون غلطی داشت و با توجه به این مسئله وی قطعا از راه‌یافتگان به مرحله فینال خواهد بود.
وی تصریح کرد: من نیز در این رقابت‌ها قرائت خوب و راضی‌کننده‌ای داشتم و جزء فینالیست‌ها خواهم بود، مگر اینکه مسائل حاشیه‌ای سبب شود که این مسئله محقق نشود.
مهدی غلام‌نژاد در پایان با ارزیابی قرائت دیگر شرکت‌کنندگان رشته قرائت بیان کرد: نمایندگان اندونزی، مالزی، فیلیپین، بحرین و عراق قرائت‌های خوبی ارائه دادند و احتمال فینالیست‌شدن آنان وجود دارد.
گفتنی است، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه از 21 خردادماه، در استانبول آغاز شده است و تا 27 خرداد ادامه دارد. مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر جمعه، 28 خرداد، برگزار می‌شود.
captcha