ناگفته‌های رهبری درباره حمید سبزواری
کد خبر: 3509341
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸

ناگفته‌های رهبری درباره حمید سبزواری

گروه اندیشه: غروب 31 خرداد شبی بود به یادماندنی برای شاعرانی که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده بودند. شبی که جای یار دیرین انقلاب و دوست صمیمی رهبر عزیز انقلاب خالی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، غروب 31 خرداد شبی بود به یادماندنی برای شاعرانی که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده بودند. شبی که جای یار دیرین انقلاب و دوست صمیمی رهبر عزیز انقلاب خالی بود و این رهبر فرزانه با تکریم و گرامیداشت یاد مرحوم حمید سبزواری، قریحه سرشار و تسلط بر انواع شعر و دایره وسیع واژگان را از امتیازات آن شاعر ارجمند برشمردند و فرمودند: «ویژگی بی‌نظیر مرحوم سبزواری سرودهای تأثیرگذار، با کیفیت و به‎روز او بود.»
محسن ممتحنی فرزند ارشد حسین ممتحنی که در این دیدار حضور داشت، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از ناگفتنی‌هایی گفت که رهبر معظم انقلاب برای وی بیان کردند و از خاطراتی که رهبری با این شاعر گرانقدر انقلاب داشته‌اند و از ویژگی‌های این پدر شعر انقلاب برای شاعران بیان کردند.
ممتحنی با بیان اینکه سال‌های گذشته به همراه بابا(حمید سبزواری) در چنین دیداری خدمت آقا می‌رسیدیم ولی امسال جای ایشان خالی بود و با دعوت قبلی به همراه برادر کوچکم خدمت آقا رسیدیم، ابراز کرد: در فرصتی که رهبر معظم انقلاب زیارت کردیم وی از من پرسیدند آیا هنوز در حیاط قبلی هستیم؟ وقتی پاسخ دادم بله. آقا با اشاره کوتاهی به خاطرات گذشته بیان کردند: «از آن زمان تاکنون 37 یا 38 سال گذشته است».
ممتحنی با اظهار اینکه در منزل قدیمی(حیاط قبل از انقلاب) آقا با حضور در منزل ما زمان تظاهرات و راهپیمایی‌های زمان شاه، سرودها را تمرین می‌کردند و شعارهایی را که مردم می‌دادند به همراه پدرم در آنجا آماده می‌کردند، اظهار کرد: افرادی بودند که بعد از این جلسات این شعارها را در بین مردم پخش کرده و مردم استفاده می‌کردند.
وی همچنین با اشاره به اینکه خدمت آقا از تمام مسئولان و از حضور تمام مردم و به ویژه مردم سبزوار که برای برگزاری مراسم و یادبود این شاعر گرانقدر انقلاب در تهران، مشهد و سبزوار که گاهی برگزاری مراسم باعث دغدغه ذهنی‌‌مان شده بود، تشکر کردیم. 
فرزند ارشد استاد حمید سبزواری با اظهار اینکه در دقایقی که حضرت آقا در جمع شاعران سخنرانی کردند، از پدرم تقدیر و تمجید کردند و به واژه‌هایی اشاره کردند که کمتر کسی در شعر آن‌ها را به کار می‌برد.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به سرودهایی که بابا برای انقلاب در زمان امام و قبل از آن گفته بودند اشاره کردند و از سرنوشت ساز بودن و مؤثر بودن این سرودها در پیروزی انقلاب یاد کردند.
ممتحنی با اظهار اینکه تقاضای اکثر مسئولان شهرستان دیدار با حضرت آقا بود، عنوان کرد: در دیداری که با ایشان حاصل شد کتبا و شفاها این موضوع و درخواست را بیان کردم، ایشان نامه را به دفترشان دادند و تصریح کردند: این نامه را پیگیری کنند ببینند چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.
captcha