نمایشگاهی که خاطره شد
کد خبر: 3512576
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

نمایشگاهی که خاطره شد

گروه جامعه: وزیر اسبق ارشاد راه‌اندازی نمایشگاه قرآن را به عنوان بهترین خاطره رمضانی خود یاد کرد.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بهترین خاطره خود از ماه مبارک رمضان را راه اندازی نمایشگاه بین‎المللی قرآن در دوران مسئولیت خود در وزارت ارشاد دانست و تصریح کرد: وقتی نمایشگاه راه افتاد افرادی حضور پیدا کردند که هیچوقت انتظار نداشتیم این افراد به نمایشگاه آمده و سخنرانی کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: افرادی مانند مرحوم عباس زریاب خویی یا مرحوم سید مرتضی عسکری محققان به نامی بودند که در این نمایشگاه سخنرانی کرده و پای سخنرانی یکدیگر می‌نشستند و  پس از آن به بحث و گفت‌وگو می‌پرداختند.

مسجد جامعی بیان کرد: نشست‌های پژوهشی با حضور این اساتید منجر به جذب گروه‌های بی‌شماری از علاقمندان به بحث‌های قرآنی در نمایشگاه می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران راه اندازی بخش سینما را نیز در نمایشگاه قرآن خاطره‌ای دیگر از ماه رمضان خواند و اظهار کرد: برای اولین بار بخش سینما را می‌خواستیم در نمایشگاه بگذاریم اوایل فکر می‌کردیم شاید مورد استقبال دوستان قرار نگیرد به همین دلیل آن را سینما از دیدگاه ماورا گذاشتیم.

وی ادامه داد: این نگاه ماورا همان «غیب» بود نخواستیم یک تعبیر قرآنی را مستقیما به کار بریم، با شروع این بخش یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه قرآن رقم خورد.

مسجد جامعی یادآور شد: در این بخش فیلمی را به نمایش می‌گذاشتیم و به بحث و بررسی پیرامون آن می نشستیم و خوشبختانه استقبال بسیار زیادی از این بحث‌ها می‌شد. 

captcha