مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه امروز افتتاح می‌شود
کد خبر: 3532126
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
با حضور نماینده ایران؛

مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه امروز افتتاح می‌شود

گروه بین‌الملل: هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه امروز، اول مهرماه، با حضور مهدی ساعد، نماینده کشورمان افتتاح می‌شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه امروز افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مسکو، مهدی ساعد، قاری ممتاز کشورمان برای حضور در این دوره از رقابت‌ها وارد روسیه شده است.
مهدی ساعد حائز رتبه عالی از مسابقات کشوری قرآن کریم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در رقابت‌ها شرکت می‌کند و این مسابقات تا پنجم مهر ادامه دارد.
ساعد متولد ۱۳۶۰ در لالجین همدان است و احمد ابوالقاسمی را استاد اول خود می‌داند. این قاری ممتاز از سال ۱۳۹۲ هر سال موفق به حضور در مرحله فینال مسابقات کشوری قرآن کریم شده و سابقه حضور در مسابقات اندونزی را هم در کارنامه دارد.
مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو هر سال توسط شورای مفتیان روسیه و با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی برگزار می‌شود.
رتبه نخست رقابت‌ها برای ایران در سال گذشته
مهرماه سال گذشته، موسی معتمدی، حافظ برجسته کشورمان رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه را کسب کرد و افتخاری قرآنی برای ایران آفرید.
موسی معتمدی متولد 1367 شهر اصفهان است که سال 1392 در سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی شهر شیراز مقام دوم رشته حفظ کل را کسب کرد.

captcha