نمایش «شیار ۱۴۳» در اسپانیا + عکس
کد خبر: 3534483
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

نمایش «شیار ۱۴۳» در اسپانیا + عکس

گروه بین‌الملل: به مناسبت هفته دفاع مقدس، فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا در سینما «دوره»(Dore) شهر مادرید، پایتخت این کشور به نمایش درآمد.

نمایش «شیار ۱۴۳» در اسپانیا + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌های فرزندان ایران‌زمین، فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» با حضور فدایی‌فرد، سفیر و علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی‌ ایران در اسپانیا و جمع زیادی از اسپانیایی‌های علاقه‌مند و ایرانیان مقیم در سینما دوره (Dore) مادرید به نمایش درآمد.
این مراسم هفتم مهرماه با همکاری خانه آسیا و مجموعه فیلمتوتک* وزارت فرهنگ، جوانان و ورزش اسپانیا برگزار و طی آن دفاع مقدس و سینمای ایران و ژانر دفاع مقدس و نقش زنان در این سینما معرفی شد.
در ابتدای این مراسم، خانم مننه گرس، رئیس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران به معرفی سینمای ایران پرداخت و گفت: سینمای ایران برای خانه آسیا اهمیت زیادی دارد كه در این راستا، با همکاری‌های انجام‌شده توسط رایزنی در سال گذشته 9 فیلم ایرانی در فستیوال بین‌المللی فیلم آسیا شرکت كرد.
وی با اشاره به موضوع جنگ عراق علیه ایران، آن را سبب تدوین و تهیه فیلم‌های مختلف در ژانر مخصوص به خود (دفاع مقدس) در ایران معرفی كرد و حضور برجسته زنان هنرمند ایرانی را در این خصوص ستود.
رئیس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا ضمن معرفی نرگس آبیار، کارگردان فیلم وی را نمونه یک هنرمند برجسته زن ایرانی دانست که در این فیلم به شایستگی هنر خود را عرضه كرده است.
وی همچنین افزود: فکر می‌کنم تعداد سینماگران زن طبق آمار بیش از تعداد مردان سینماگر در جمهوری اسلامی ایران باشند.
علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی‌ كشورمان در اسپانیا نیز طی سخنانی بیان كرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، موضوع هنر به دلیل ارزش‌های انسانی‌ و اعتقادی این انقلاب، بسیار مورد توجه واقع شد.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی رشته‌های مختلف هنری گسترش یافت و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی زیادی به وجود آمد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه سینما یکی‌ از این رشته‌های هنری است که بعد از انقلاب، رشد مضاعفی داشت، تصریح كرد: امروزه، سینمای ایران به عنوان سینمای نجیب بر پهنه جهانی‌ شناخته شده و جوایز بسیار زیادی را در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی از آن خود کرده است.
علیرضا اسماعیلی با بیان اینکه فیلم شیار ۱۴۳، ساخت یک هنرمند زن ایرانی است، گفت: هنر بهترین ابزار برای بیان اعتقادات و آرزوها و سینما یکی‌ از قوی‌ترین این ابزارها است.
در پایان این مراسم، زهرا رضی، کارشناس سینما با بیان توضیحاتی در خصوص جایگاه سینمای ایران به ویژگی‌های این سینما پرداخت.
وی در سخنان خود با اشاره به تاریخچه سینما در ایران به تفاوت‌های آن با قبل از انقلاب پرداخت و در این خصوص نقش زنان را نیز در سینما تبیین كرد.
*فیلمتوتک یک مجموعه تخصصی سینمایی در کشورهای مختلف و یکی از مراکز معتبر و تخصصی برای نمایش فیلم‌ است.

نمایش «شیار ۱۴۳» در اسپانیا + عکس
captcha