عصاره شخصیت آیت‌الله خسروشاهی در پیام مقام معظم رهبری
کد خبر: 3565560
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
در محضر علماء/ آیت‌الله حبیبی گفت:

عصاره شخصیت آیت‌الله خسروشاهی در پیام مقام معظم رهبری

کانون خبرنگاران نبأ: تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: پیام مقام معظم رهبری برای آیت‌الله خسروشاهی جامع بود یعنی همه مسائلی را که باید در مورد شخصیت ایشان به صورت مشروح گفته شود عصاره و خلاصه‌اش در پیام رهبری آمده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در سلسله گزارشات در محضر علماء در این نوبت به مناسبت چهلمین روز درگذشت عالم ربانی آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی، استاد حوزه‌های علمیه با آیت‌الله محسن حبیبی، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی مصاحبه‌ای داشتیم.



ویژگی برجسته آیت‌الله خسروشاهی

آیت‌الله حبیبی، استاد اخلاق حوزه علمیه و مؤسس و تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: آیت‌الله خسروشاهی را مشاهده نکردم غیر از مثمر ثمر در  ارشاد و هدایت کردن افراد؛ ایشان اخلاق را عملا به افراد تزریق می‌کردند.
وی ادامه داد: ایشان به طور کلی عصاره حوزه بود از بزرگان طراز اول مثل مرحوم آیت‌الله شیخ عباس تهرانی، مرحوم امام خمینی(رضوان‌الله تعالی علیه) و مرحوم علامه طباطبایی(ره) یعنی اگر ما ایشان را از دست دادیم یعنی آن سه نفر را امروز از  دست دادیم این مقداری از عظمت ایشان بود.
آیت‌الله حبیبی افزود: پیام مقام معظم رهبری برای آیت‌الله خسروشاهی جامع بود یعنی همه مسائلی را که باید در مورد شخصیت ایشان به صورت مشروح گفته شود عصاره و خلاصه‌اش در پیام رهبری آمده است.

نقش آیت‌الله خسروشاهی در انقلاب

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: ایشان از انقلابیون طراز اول بود در ابتدا در کرمانشاه بود و مشکلاتی برای ایشان فراهم شد و  دستگیر شد و مسائل متعددی  برای ایشان به بار آمد.
کیفیت رابطه آیت‌الله خسروشاهی با حضرت امام(ره)


آیت‌الله حبیبی گفت: رابط ایشان با حضرت امام خمینی، پدر و فرزندی بود اگر بیشتر نبود کمتر نبود.

کیفیت رابطه ایشان با علامه طباطبایی

آیت‌الله محسن حبیبی در پایان گفت: اولین کسی که علامه را به جامعه معرفی کرد آیت‌الله خسروشاهی بودند.


مطالب مرتبط
captcha