تجمع اهالی «کنتاکی» آمریکا در محکومیت اسلام‌هراسی
کد خبر: 3567863
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

تجمع اهالی «کنتاکی» آمریکا در محکومیت اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل: صدها نفر از مردم شهر «لوییویل» در ایالت «کنتاکی» آمریکا دیروز شنبه، 9 بهمن در مرکز روابط دوستانه آمریکا ـ ترکیه برای اعلام گرامیداشت اسلام و نیز محکومیت تبعیض و اسلام‌هراسی تجمع کردند.

تجمع اهالی «کنتاکی» آمریکا در محکومیت اسلام‌هراسی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «wfpl»، این برنامه از ما‌ه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود اما بعد از امضای فرمان منع مهاجرت مسلمانان توسط ترامپ حالت اعتراضی به خود گرفت و مردم قبل از شروع برنامه با امضای دادخواستی اعتراض خود را علیه فرمان تبعیض‌آمیز ترامپ اعلام کردند.
قرار شد، این دادخواست به‌صورت اعلامیه رسمی به «گریگ فیشر»، شهردار لوییویل ارائه شود تا وی همکاری با فرمان ترامپ را محدود کرده و این شهر را محلی امن برای مسلمانان سازد.
بعد از پذیرایی ناهار، شرکت‌کنندگان به سخنرانی فعالان اجتماعی و سیاستمدارانی مانند «جان یرموث»، نماینده حوزه انتخابی سوم کنتاکی از حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا و «آدم خیاط»، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه «لوییویل» گوش فرادادند.
سخنرانان از قانون جدید ترامپ علیه مهاجران مسلمان به شدت انتقاد کرده و آن را تبعیض آشکار خواندند.
«رشاد عبدالرحمن»، رئیس دفتر ایمنی و سلامتی همسایگان لوییویل گفت: مهاجران کسانی هستند که از تعقیب و درگیری فرار کرده و دنبال راهی برای زندگی و حمایت از خانواده خود هستند نه دنبال خشونت.
وی افزود: تمام شهرهای آمریکا باید مکان امنی برای زندگی مهاجران باشد.
گفتنی است، از سال 2011 شهر لوییویل میزبان بیش از 6 هزار مهاجر بوده است.
captcha