عدم معرفی محصولات ایرانی؛ مهم‌ترین دلیل پایین‌بودن صادرات
کد خبر: 3597924
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
سابقی عنوان کرد:

عدم معرفی محصولات ایرانی؛ مهم‌ترین دلیل پایین‌بودن صادرات

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی ایران در مالزی در دیدار با مسئولان جهاد دانشگاهی در کوالالامپور عدم معرفی مناسب محصولات ایرانی با استفاده از زبان بین‌الملل را مهمترین دلیل پایین‌بودن صادرات این محصولات دانست.

عدم معرفی محصولات ایرانی؛ مهم‌ترین دلیل پایین‌بودن صادرات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی در دیدار با هیئت اعزامی تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی در کوالالامپور با اشاره به توانمندی‌ها و تنوع محصولات ایرانی عدم معرفی مناسب به زبان کسب و کار بین‌المللی و نبود استمرار در این زمینه را دلیل اصلی موفق‌نبودن محصولات ایرانی در سایر کشورها و پایین‌بودن صادرات این محصولات دانست.
وی فراگیری زبان بین‌الملل در تمامی حوزه‌ها از قبیل ارائه، تبلیغ، عقد قرارداد و صادرات را برای کارآفرینان لازم برشمرد و در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی ورود این نهاد برای تسهیل حضور کارآفرینان ایرانی در سایر کشورها به  ویژه کشورهای اسلامی را خواستار شد.  
رایزن فرهنگی ایران در مالزی توجه کارآفرینان به ذائقه و فرهنگ و حتی آب و هوای کشورهای مقصد صادرات را از جمله نکات کلیدی در حوزه صادرات عنوان کرد و گفت: اینکه یک محصول در ایران با فروش مناسب مواجه است، دلیل خوبی برای توجه سایر کشورها نیست.
سابقی در پایان بیان کرد: شناسایی همکاران توانمند در حوزه بین‌الملل و شرکت در نمایشگاه‌ها از جمله راهکارهای موفق برای توسعه فعالیت‌های کارآفرینان است.
در این جلسه دهقان رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان به معرفی جهاد دانشگاهی پرداخت و در ادامه بختیاری، مدیر مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری جهاد دانشگاهی نیز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در عرصه تجاری‌سازی فناوری را تشریح و به فعالیت‌های این نهاد در حوزه تجاری‌سازی صنایع فرهنگی در چند سال اخیر اشاره کرد.

captcha