فراهم شدن میزبانی سمنان از جشنواره «طیبات» طی دوماه/ حمایت‌های بی‌شائبه نماینده ولی‌فقیه و استاندار
کد خبر: 3621184
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

فراهم شدن میزبانی سمنان از جشنواره «طیبات» طی دوماه/ حمایت‌های بی‌شائبه نماینده ولی‌فقیه و استاندار

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب بانوان در حالی در سمنان آغاز بکار کرد که مقدمات آن در دو ماه و با نوعی کاری جهادی و حمایت‌های مسئولان و دستگاه‌های استان انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سمنان، آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی شعب بانوان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با عنوان «طیبات» امروز، 29 تیرماه، با حضور مسئولان و مدیران شعب این مؤسسه از سراسر کشور در تالار امیرکبیر دانشگاه سراسری سمنان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محسن سفیدیان، قاری ممتاز شهرستان دامغان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه رعد پرداخت و در ادامه سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد و سپس حمید قرائیان به اجرای برنامه پرداخت.  مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت صادق آل رسول(ص)، توسط سیدعلی اصغر تقوی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
میرحاج، مدیر شعبه جامعةالقرآن در شهر سمنان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام صادق(ع) و همچنین خیرمقدم به حاضران در جلسه، گفت: روزی نصیب ما شد که در خدمت قرآن دوستان از سراسر کشور باشیم و به خودمان می بالیم که میزبان عزیزان در سمنان باشیم.
وی به ارائه گزارشی از فعالیت هایی که طی برپایی این جشنواره انجام گرفته پرداخت و گفت: میزبانی این مسابقات را از 26 فروردین ماه در سمنان قبول کردیم و طی بازه زمانی دوماه توانستیم که به صورت خانوادگی و علاوه بر کادر اجرایی و اداری جامعةالقرآن، بسیج شویم تا شاهد برپایی این مسابقات شویم.
مدیر شعبه جامعةالقرآن در شهر سمنان اظهار کرد: در ابتدا در جلسه‌ای که شورای هماهنگی استان برگزار می‌کرد، حضور پیدا کردیم که طی آن جلسه نیز نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه استان و استاندار سمنان حضور داشتند، که طی آن بیان کردیم می‌خواهیم این مسابقات را در سطح استان برگزار کنیم.
میرحاج اضافه کرد: طی دستورات لازم از سوی امام جمعه و استاندار سمنان تمامی مدیران کل استانی نیز نهایت همکاری و حمایت و کمک را از ما برای برپایی هر چه بهتر این مسابقات انجام دادند و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه طی بازه زمانی حدود دو ماه توانستیم با تشکیل کارگروه‌ قرآن با حضور مدیرکل ارشاد استان و با حضور دیگر کارشناسان قرآنی دستگاه و نهادهای استانی این جشنواره را برگزار کنیم، اظهار کرد: البته در ابتدا همه معتقدند که برپایی این جشنواره و مسابقه قرآنی بدون داشتن بودجه کار سخت و یا محالی است که الحمدلله با اخلاص و صادقانه شاهد برپایی این جشنواره شدیم.
میرحاج ادامه داد: برای همه غیر قابل باور بود که این جشنواره برگزار شود الحمدلله با حمایت استاندار سمنان در کانال استانداری نیز پست‌هایی مبنی بر همکاری دیگر دستگاه‌ها با جامعةالقرآن استان گذاشته شد. در ابتدا بنا داشتیم تا این جشنواره را در دهه کرامت برگزار کنیم اما به دلیل برنامه‌های دانشگاه و با تعامل با ریاست و دیگر معاونت‌های دانشگاه که تقریبا حدود 20 جلسه یا بیشتر بود توانستیم این مسابقات را به میزبانی سمنان برگزار کنیم.
مدیر شعبه جامعةالقرآن در شهر سمنان تصریح کرد: در نظر داشتیم تا این مسابقه در خور قرآنیان برگزار شود  تا ان‌شاءالله در سال‌های بعد شاهد میزبانی این جشنواره در بخش بانوان در استان‌های دیگر باشم. همچنین حاضر هستیم برای ارتقای سطح مسابقات نیز تجربیات خود را طی فرآیند برپایی این جشنواره در اختیار دیگر مدیران قرار دهیم.
وی ادامه داد: برپایی مستمر این جشنواره برای بانوان موجب می‌شود که هم قرآن آموزان تشویق شوند و هم بار علمی قرآن‌آموزان نیز ارتقا یابد و از سوی دیگر خود نوعی انگیزه ایجاد می‌کند و نوعی تبلیغ برای اسم مؤسسه است به گونه‌ای که هنگامی افراد از بیرون از مؤسسه می بینند این جشنواره به این صورت در حال برپایی است قطعا استقبال صورت می‌گیرد.
میرحاج با تأکید بر اینکه باید هدفمان این باشد که کارمان برای رضای خدا باشد، تأکید کرد: امیدوارم که بتوانیم با توکل بر خدا و کمک از امام صادق(ع) که امروز روز شهادت ایشان است، بتوانیم گام‌های خوبی در این زمینه برداریم.
وی تصریح کرد: هر کدام از ما باید مبلّغ باشیم و در دیگر افراد ایجاد انگیزه کنیم به طوری موجب جذب دیگران برای ورود به عرصه قرآنی باشیم که این نوعی باقیات صالحات و ترویج دین است و امید است که در پایان این همایش یکی از مدیران برای میزبانی این مسابقات طی سال آینده در سطح استان خودش تلاش کنند.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، مدیر آموزش بزرگسالان جامعةالقرآن الکریم به سخنرانی پرداخت و گفت: تمامی مسابقات همراه با بودجه و حمایت‌های مالی لازم برگزار می‌شود اما این مسابقات و جشنواره بدون بودجه و با حمایت استاندار و حمایت دیگر مسئولان شهر سمنان انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه امور جامعةالقرآن با اخلاص مربیان، قرآن آموزان و کادر اجرایی و اداری تمام کارهایش می گذرد، اظهار کرد: اینها فراهم نشد جزء با اخلاص و حمایت لازم از سوی مسئولان استانی هرچند شاید همراه با ایراداتی باشد اما آنچه که در توان داشتیم را بکار گرفتیم.

مطالب مرتبط
captcha