یادی از استاد کهرومیان در جلسه قرآنی 27 ساله + عکس
کد خبر: 3638757
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

یادی از استاد کهرومیان در جلسه قرآنی 27 ساله + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محمدرضا برقعی، قاری و مدرس قرآن در مسجد النبی(ص) از معدود جلساتی است که دانشجویان دانشکده‌های کارگر شمالی تهران و دانشجویان کوی دانشگاه به آن دسترسی آسانی دارند.

یادی از استاد کهرومیان در جلسه قرآنی 27 ساله+عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمدرضا برقعی، قاری و مدرس قرآن کریم روز گذشته 13 شهریورماه از ساعت 18 تا نماز مغرب و عشاء با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف در مسجد النبی(ص) واقع در میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از جلال آل احمد برگزار شد.

در این جلسه، اعضاء به ارائه تمارین خود از درس جلسه قبل پرداختند و برقعی نکات تجویدی و روخوانی و روانخوانی آنها را متذکر شد. از جمله نکاتی که برقعی پس از تلاوت اعضا اهتمام ویژه‌ای داشت، ذکر صلوات پس از پایان تلاوت‌ها بود. وی در این باره با استناد به احادیث نبوی(ص) گفت: هر فردى از امّتم كه با اخلاص بر من صلوات فرستد خدا ده بار بر او درود فرستد و ده درجه او را بالا برد و ده ثواب برايش بنويسد و ده گناه از نامه عملش محو گرداند.

این قاری و مدرس قرآن کریم تاکید کرد: ائمه(ع) در روایات بسیاری فرمودند صلوات را وقتی بلند می‌فرستید، تفرقه از بین مسلمین می‌رود و دل‌های مسلمین یکپارچه می‌شود.

برقعی با رسیدن به آیه 40 سوره مبارکه نمل«هَٰذَا مِن فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ» گفت: همه مردم برج می‌سازند و فقط قسمت اول این آیه را سر در خانه می‌نویسند که جمله ناتمام می‌ماند.

برقعی در تحلیل تلاوت ترتیل یکی از شاگردان خود گفت: خطا زمانی اتفاق می‌افتد که کلمات را از هم جدا کنید. کلمات باید در قالب جملات خوانده شود. اگر این قاعده رعایت شود، روانخوانی را رعایت کردید. روانخوانی، علاوه بر روخوانی که صحت کلمات است، اتصال بین کلمات را شامل می‌شود.

این قاری و مدرس قرآن کشورمان در جواب بعضی‌ها که شعار می‌دهند که چرا به تجوید اهمیت می‌دهید؟ گفت: وقتی تجوید را کار می‌کنید و گویش درست می‌شود، فصاحت خود بخود شکل می‌گیرد.

آنقدر بزرگان و اساتید توصیه می‌کنند که قرآن را به الحان عرب و فصیح بخوانید، بخاطر اینست که خود بخود به سمت تدبر در آیات سوق پیدا می‌کنید.

یادی از استاد کهرومیان در جلسه قرآنی 27 ساله+عکس

وی در پایان جلسه یادی از مرحوم پدر خود کرد و گفت: ابوی مرحوم ما، زیرزمین منزلمان را وقف جلسه قرآن کرده بود و ما هم به عشق جایزه و میکروفون و تشویق، جذب این مسیر شدیم. مرحوم استاد کهرومیان و استاد محسنی در آن جلسه، استادی کردند و شاگردان بسیاری به جامعه قرآنی معرفی شدند.

محمدرضا برقعی، متولد 1350، از شاگردان مرحوم استاد مولایی و مرحوم استاد مهدی ابدی و مرحوم استاد حاج علی اربابی، 27 سال است که در مساجد و حسینیه‌های مختلف جلسهداری می‌کند. جلسات وی در طول هفته بدین شرح است: یکشنبه‌ها نیمه اول سال دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء و نیمه دوم سال پس از نماز مغرب و عشاء در شهرک والفجر، ایرانشناسی یکم، حسینیه نورالائمه(ع)؛ دوشنبه‌ها نیمه اول سال دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء و نیمه دوم سال پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی(ص) واقع در کارگر شمالی، بالاتر از جلال آل احمد؛ سه‌شنبه‌ها صبح در مسجد توحید بازار؛ پنجشنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه جوادالائمه(ع) واقع در خیابان کمیل و جمعه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه چهارده معصوم(ع) خانی آباد.


 

captcha