تجليل از برگزیدگان «مسابقه عاشورا» در فیلیپین+عکس
کد خبر: 3650199
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
با حضور دانشجویان مسیحی صورت گرفت؛

تجليل از برگزیدگان «مسابقه عاشورا» در فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل: انجمن دوستی فیلیپین و ایران با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در مانیل، انجمن اسلامی دانشجویان فیلیپین و کالج المصطفی شعبه مانیل از برگزیدگان مسابقه «عاشورا از زبان هنر» تقدیر کردند.

تجليل از برگزیدگان «مسابقه عاشورا» در فیلیپین + عکسرایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: در این مراسم از برترین‌های مسابقه بزرگ عاشورا تقدیر و به سه نفر برتر هر رشته لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.

این مراسم عصر دیروز(15 مهرماه) با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان مختلف دانشگاه‌های فیلیپین از جمله دانشگاه «یو پی» در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل برگزار شد.
 
محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم مانیل ضمن تقدیر و تشکر از هنلیتو سیویلیا، رئیس انجمن دوستی فیلیپین و ایران، همکاری وی در برگزاری مسابقه عاشورا از نگاه هنر را اقدامی شایسته، جدید و نوآورانه در شناساندن فرهنگ عاشورا به جامعه دانشگاهی فیلیپین برشمرد.

وی گفت: در این مسابقه که  برای اولین بار در فیلیپین برگزار شده است قصد ما بر این بود که جرقه‌ای را در ذهن دانشجویان روشن کنیم تا با فرهنگ عاشورا آشنا شوند.
 
جعفری ملک افزود: این فرهنگ برای ما شیعیان پیام‌آور شجاعت و امر به معروف و نهی از منکر است جایی که امام حسین(ع) با شجاعت تمام، خانواده خود را برای امر به معروف و نهی از منکر مقابل سپاه یزیدیان قرار داد.
 
مسابقه آشنایی با عاشورا

رئیس انجمن دوستی فیلیپین و ایران نیز طی سخنانی ضمن تشکر از همه شرکت‌کنندگان و دانشجویان اعلام کرد: با کمک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال آینده مسابقه فرهنگ عاشورا و فرهنگ قیام امام حسین را در چندین دانشگاه بزرگ مانیل  برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم قدمی در راستای شناساندن فرهنگ عاشورا و امام حسین؛ نوه پیامبر اسلام در جامعه دانشگاهی این کشور برداریم.
 
در ادامه این برنامه به سه نفر برتر رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، مقاله‌نویسی و سخنرانی جوایز نقدی از سوی انجمن دوستی فیلیپین و ایران به همراه لوح یادبود اهدا شد.
 
همچنین به همه دانشجویان مسیحی شرکت‌کننده لوح تقدیر و همچنین به مسیحیان شرکت‌کننده در رشته‌های نقاشی و خوشنویسی که نام مبارک امام حسین(ع) را تحریر کردند، جایزه نقدی اهدا شد.

در پایان گروهی از دانشجویان دانشگاه جامعة المصطفی(ص) العالمیه شعبه مانیل تئاتر عاشورایی با عنوان «مسلم بن‌عقیل و مردم کوفه» را به روی صحنه بردند، این تئاتر که برگرفته از روزهای آخر زندگی حضرت مسلم بن‌عقیل در کوفه بود، مورد استقبال و توجه دانشجویان مسیحی و شیعه حاضر در جلسه قرار گرفت.
 
هم‌زمان نمایشگاه آثار برتر مسابقه عاشورا از نگاه هنر نیز در رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برگزار شد/.

captcha