اجرای مسلط «سپیده بهرامی» در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ رقابت قرآنی 2 خواهر با مادر
کد خبر: 3671049
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

اجرای مسلط «سپیده بهرامی» در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ رقابت قرآنی 2 خواهر با مادر

گروه مسابقات: شرکت‌کننده رشته حفظ کل مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از قرعه‌ سخت نفرات پیش از خودش می‌گوید و اظهار می‌کند: قرعه‌ای که به من افتاد همراه با سؤالات سخت و آسان بود، البته با آمادگی کامل در این مسابقات حضور پیدا کردم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سپیده بهرامی، حافظ کل قرآن، 18 ساله از استان قزوین از جمله شرکت‌کنندگان یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در مقطع 16 تا 30 سال است.
وی از جمله شرکت‌کنندگانی است که به صورت خانوادگی همراه با خواهر و مادرش در این مسابقه شرکت کرده‌ است. سحر بهرامی، حافظ کل قرآن در مقطع زیر 16 سال و مادرش نیز الهام صفری در این دوره از مسابقات در رشته حفظ 10 جزء شرکت‌ کرده‌اند.
بهرامی که با شنیدن تلاوت‌های پدر و مادرش در منزل برای ورود به عرصه قرآن تشویق شده است، می‌گوید: من در خانه قرآن، تربیت یافتم و خانواده، علاقه‌مند بودن تا من و خواهرم در این مسیر قرار گیریم به همین دلیل ما را در کلاس‌های حفظ قرآن ثبت نام کردند.
وی که از سال 88 حفظش را آغاز کرده است توانسته طی مدت چهار سال یعنی سال 92 افتخار به حافظ کل قرآن پیدا کند، درخصوص میزان مؤانست روزانه‌اش با قرآن، بیان می‌کند: سعی می‌کنم روزانه یک جزء را مرور و تثبیت کنم که حدود یک ساعت زمان می‌برد.
این حافظ کل قرآن با اشاره به اینکه حفظ آیات قرآن به من در کارها، درس خواندم بسیار کمک می‌کرد، اضافه می‌کند: از مدرسه که به خانه می‌آمدم سعی می‌کردم در ابتدا کار حفظ جدیدم را انجام دهم و برخی از محفوظاتم را نیز مرور کنم.
بهرامی با اشاره به طریقه حفظش، بیان می‌کند: حفظم را با ترتیل استاد شهریار پرهیزکار انجام می‌دادم و آنقدر آیه‌ را تکرار می‌کردم تا ملکه ذهنم می‌شد و سپس به سراغ آیه بعدی می‌رفتم، لذا سعی می‌کردم تا بتوانم روزی یک صفحه را حفظ کنم و در پایان هفته نیز سعی می‌کردم تا مرور محفوظاتم را انجام دهم.
این حافظ کل استان قزوین در خصوص طریقه آشنایی‌اش با مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، اضافه می‌کند: از طریق معلم قرآنم که تبلیغاتش را دیده بودند و به ما هم اطلاع دادند و همین موجب شده که چند سالی است در این مسابقات حضور پیدا می‌کنم و تاکنون حدود سه یا چهار دوره در این مسابقه حضور پیدا کردم که حد نصاب لازم را طی چند نوبت کسب کردم.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات شاهد این بودیم که همه اعم از کادر اجرایی و متسابقین خودشان را برای مسابقات آماده کردند، تصریح می‌کند: خودم هم نسبت به سال گذشته اجرای بهتری داشتم.
بهرامی در خصوص سطح قرعه‌های انتخابی، اظهار می‌کند: قرعه‌های مختلفی بود، مثلا احساس کردم که برای نفر قبلی من قرعه‌ سخت، همراه با سؤالات سخت بود، اما الحمدالله قرعه‌ای که به من افتاد خوب و همراه با سؤالات سخت و آسان بود، البته من نیز با آمادگی کامل در این مسابقات حضور پیدا کردم و تمام قرآن را مرور کرده بودم.
وی درباره برکات قرآن در زندگی‌اش، می‌گوید: زندگی من از زمانی که با قرآن همراه شدم، برکات زیادی به خود دید چنانکه مولای متقیان حضرت علی(ع) فرموند: «هیچ‌کس با قرآن همنشین نشد، مگر اینکه قرآن چیزی بر او افزود از او کاست، بر هدایتش افزود و از گمراهیش کاست» این مهم‌ترین اثر قرآن در زندگی است.
این حافظ کل قرآن در توصیه به هم سن و سالانش برای ورود به عرصه قرآنی با اشاره به آیه «فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ»، می‌گوید: هرچه برایتان میسر است، قرآن بخوانید چون از همه جهت به شما کمک می‌کند.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای عمومی علاقه‌مندان است.

captcha