کارگاه سبک زندگی اسلامی در پاکستان/ قرآن؛ منبع بهتر زیستن
کد خبر: 3675319
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
ایران برگزار کرد؛

کارگاه سبک زندگی اسلامی در پاکستان/ قرآن؛ منبع بهتر زیستن

گروه بین‌الملل: کارگاه سبک زندگی اسلامی به همت خانه فرهنگ ایران در «راولپندی» پاکستان در این مرکز برگزار شد.

کارگاه سبک زندگی اسلامی در پاکستان/ قرآن؛ منبع بهتر زیستن+عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری rawalpindi.icro؛ در ابتدای  این کارگاه که پنج‌شنبه(30 آذرماه) برگزار شد، پس  از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و نعت پیامبر اکرم(ص)، علی آقانوری، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی ضمن خوشامدگویی به میهمانان اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی از موضوعات بسیار مهم است که باید به آن توجه بیشتری شود و در تیین و بررسی آن تلاش بیشتری به عمل آید.

وی افزود: زندگی اسلامی از ابعاد مختلف مورد توجه است و روابط خانوادگی، روابط اجتماعی، معنویت، اوقات فراغت و ... از جمله موضوعاتی هستند که باید به آن توجه شود و هدف سبک زندگی اسلامی، علاوه بر اینکه پرورش افراد دین‌مدار است ساختن جامعه‌ای مطلوب و نمونه نیز از مورد توجه قرار داده است.

آقانوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در زندگی اسلامی آموزه‌های قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم(ص) و شخصیت‌های برجسته‌ای همچون حضرت خدیجه و حضرت زهرا(س) بهترین الگوهایی هستند که خواهران و برادران مسلمان باید از آنها درس زندگی بگیرند.

در ادامه برنامه فاطمه جعفری، مسئول بخش خواهران حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) اظهار کرد: مدینه اولین شهر اسلامی است که احکام اسلام توسط  پیامبر(ص) در آن اجرا شد.

وی افزود: اگر دولتی ادعا می‌کند اسلامی است باید برای اجرای قوانین اسلامی در جامعه پیگیر باشد و حقوق شامل دو نوع شخصی و اجتماعی است، حق حیات، عزت نفس و آزادی بیان از حقوق فردی به شمار می‌آید و در قرآن نحوه بهتر زیستن و زندگی اسلامی آمده است.

غلام احمد از شخصیت‌های فرهنگی شهر راولپندی  سخنران بعدی مراسم بود که به تشریح حقوق والدین از نگاه اسلام پرداخت و با اشاره به قرآن کریم و سخنان پیامبراکرم(ص)، بهترین احسان را نیکی به پدر و مادر عنوان و تأکید کرد: مسلمانان باید از دست و زبان مسلمانان محفوظ بمانند و والدین مسئولیت دارند در محیط خانه الگوی مناسبی برای کودکان ایجاد کنند.

وی افزود: فرهنگ غربی با تهاجم به جوامع اسلامی، محیط  خانواده و فرزندان را در معرض  خطر قرار داده است؛ بنابراین والدین باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

در ادامه ذوالفقار احمد نون از شخصیت‌های علمی راولپندی گفت: از حدود 25 سال قبل کتب امام خمینی(ره) را مطالعه می‌کنم، کتب ایشان نقش اصلاحی و وحدت‌بخش بین کشورها و جوامع اسلامی دارد، متأسفانه در حال حاضر در جوامع نقش دنیاپرستی پررنگ‌تر شده است، به همین علت افراد خانواده به مسئولیت خطیر خود توجه کافی ندارند.

سپس خانم تحسین فؤاد، عضو مجلس ایالتی پنجاب گفت: قرآن بهترین الگوی زندگی مسلمانان است که باید به آن توجه بیشتری شود.

بنا بر این گزارش، سخنرانی‌های دیگری با موضوع جایگاه آموزش و پرورش در اسلام، نقش عدل و انصاف در جامعه اسلامی و نقش بانوان و زنان در جوامع بشری نیز در کارگاه سبک زندگی اسلامی راولپندی ارائه شد/.

کارگاه سبک زندگی اسلامی در پاکستان/ قرآن؛ منبع بهتر زیستن+عکس

 

کارگاه سبک زندگی اسلامی در پاکستان/ قرآن؛ منبع بهتر زیستن+عکس

 

کارگاه سبک زندگی اسلامی در پاکستان/ قرآن؛ منبع بهتر زیستن+عکس

 

کارگاه سبک زندگی اسلامی در پاکستان/ قرآن؛ منبع بهتر زیستن+عکس

 

 

captcha