حضور 7 هزار کودک قرآن‌آموز در «وهران»
کد خبر: 3678787
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

حضور 7 هزار کودک قرآن‌آموز در «وهران»

گروه بین‌الملل: مرکز آموزش قرآن و فرهنگ اسلامی شهر وهران در الجزایر از حضور 7000 کودک قرآن آموز در 94 مدرسه قرآنی خبر داد.

7000 کودک قرآن‌آموز در شهر وهران در الجزایربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از el-massa.com؛ مخفی بوخماشمة، رئیس مرکز آموزش قرآن و فرهنگ اسلامی شهر وهران در الجزایر با اعلام این خبر تصریح کرد: خانواده‌های الجزایری تمایل بسیاری به ارائه آموزش‌های دینی به فرزندان خود برای دور نگه داشتن آنها از انحرافات ناشی از خطرهای اجتماعی امروز جامعه دارند.

وی در این باره توضیح داد: 7000 کودک در این دوره تحصیلی در مراکز آموزش قرآن ثبت نام کرده‌اند که 4500 تن ازآنها در مرحله آمادگی و 2500 تن از آنها در مرحله ابتدایی و متوسطه هستند.

وی با بیان این که بیشتر این قرآن آموزان دختر هستند، گفت: 5131 قرآن پژوه توسط 420 معلم داوطلب راهنمایی می ‌شوند و 1107 پژوهشگر درموضوعات محو بی‌سوادی برای مبارزه با بی‌سوادی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

 بوخماشمة همچنین از توزیع 287 مبلغ اسلامی از 14 مدرسه دینی در مناطق مختلف و حضور 166 معلم قرآنی در 94 مدرسه در 222 بخش خبرداد.

همچنین او از برگزاری برنامه‎های غنی، شامل انجمن‎هایی برای توانمندسازی امامان جماعت، کارمندان و معلمان در مسجد  عبدالحمید ابن بادیس، برگزاری فعالیت‎های مختلف دینی  با هماهنگی جمعیت ‎های فعال دینی به عنوان دیگر فعالیت‌های مرکز آموزش قرآن و فرهنگ اسلامی شهر وهران نام برد/.

 

captcha