نشست فوق‌العاده اردن برای «قضیه قدس»
کد خبر: 3678829
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

نشست فوق‌العاده اردن برای «قضیه قدس»

گروه بین‌الملل: رئیس اتحادیه عرب و وزاری شش کشور عربی شنبه آینده نشستی را در اردن به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری جلسه فوق‌العاده اتحادیه عرب پیرامون «قضیه قدس» برگزار می‌کنند.

نشست فوق‌العاده اردن پیرامون «قضیه قدس»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ روزنامه اردنی «الغد» به نقل از منابع آگاه نوشت: نشست وزرای شش کشور عربی شامل مصر، فلسطین، امارات، مراکش، عربستان و اردن، شنبه آینده (16 دی‌ماه) برگزار می‌گردد.

بنابر اطلاعات به دست آمده، در این جلسه، ابعاد برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در خصوص قضیه قدس و دستور رئیس جمهور آمریکا درباره قدس شریف را مورد مناقشه و بررسی قرار می‌دهند.

گفتنی است که نشست عادی اتحادیه عرب، اوایل فروردین ماه سال آینده در ریاض برگزار خواهد شد و فعالیت کشورهای اسلامی و عربی در خصوص مقابله با موضع آمریکا پیرامون «قدس شریف» و شرایط تاریخی و قانونی این شهر بررسی می‌شود.

یادآور می‌شود که وزاری خارجه کشورهای عربی در نشست اخیر خود که ماه پیش به دعوت اردن در قاهره برگزار شد، ضمن تأکید برالغای دستور رئیس جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، تصریح کردند به موجب این قانون،  تلاش‌های برقراری صلح در خاورمیانه را از بین خواهد رفت/.

captcha