اعتراض اردنی‌ها به سرکوب تجمع حمایت از قدس
کد خبر: 3679360
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

اعتراض اردنی‌ها به سرکوب تجمع حمایت از قدس

گروه بین‌الملل: حزب آزادی اردن با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی، نسبت به اقدام نهادهای امنیتی این کشور در ممانعت از برگزاری تجمعات مردمی حمایت از قدس و مسجدالاقصی اعتراض کرد.

اعتراض به سرکوب تجمع حمایت از قدس در اردنبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی hizb-ut-tahrir.info؛ دستگاه‌های امنیتی اردن دیروز (15 د‌‌‌ی‌ماه) از برگزاری تجمعات مردمی در مقابل مساجد شهر امان، پایتخت اردن و شهر رصیفه که قرار بود به درخواست حزب التحریر(آزادی) و در حمایت از قدس و مسجدالاقصی برگزار شود، ممانعت کردند.

حزب آزادی با صدور بیانیه‎ای مطبوعاتی در این باره اعلام کرد: محل‌های تجمعات مردمی از سوی نیروهای امنیتی به پادگان‌های نظامی تبدیل شد و دستگاه‌های امنیتی سه تن از جوانان عضو این حزب را در مقابل مسجد جامع «نزال» بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده؛ دستگاه‎های امنیتی، مانع پوشش این اتفاق از سوی روزنامه‌نگاران و عکاسان شدند و حتی اقدام به مصادره دوربین‎های آن‌ها کردند و تلفن همراه برخی شهروندانی نیز که قصد تصویربرداری داشتند، نیز مصادره شد.

حزب آزادی در ادامه اعلام کرد: ما تاکید می‌کنیم که با وجود این سرکوب و ممانعت و  ضعف رژیم حاکم بر اردن، از یاری قدس، مسجدالاقصی و فلسطین  دست برنخواهیم داشت و از فراخوان ارتش‌های امت اسلام برای عمل به وظایف دینی خود در برابر قدس و مسجدالاقصی از پای نخواهیم نشست.

در پایان این بیانیه آمده؛ این سرکوب برای نکته تأکید دارد که ادعای دولت اردن مبنی بر حمایت از قدس و مسجدالاقصی ادعایی دروغین و تنها مصرف رسانه‌ای و داخلی دارد/.

captcha