قاهره پذیرش قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را تکذیب کرد
کد خبر: 3679707
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
در واکنش به ادعای «نیویورک تایمز»؛

قاهره پذیرش قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را تکذیب کرد

گروه بین‌الملل: قاهره گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» درباره پذیرش ضمنی دستور ترامپ مبنی بر معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل از سوی مصر را تکذیب کرد.

قاهره «پذیرش ضمنی دستور ترامپ درباره قدس» را تکذیب کردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز دیروز(16 دی‌ماه) در گزارشی جزیئات یک نوار صوتی ضبط شده را منتشر کرد که در آن ادعا شده که  دولت سیسی موافقت ضمنی خود با تصمیم واشنگتن مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و تعیین «رام الله» به عنوان پایتخت فلسطین را اعلام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این زمینه نوشت: یک افسر سازمان اطلاعات مصر به نام «اشرف خولی» گفت‌وگویی تلفنی با چهار تن از فعالان رسانه‌‌ای و هنرمندان تأثیرگذاربه نام‌های عزمی مجاهد، مفید فوزی، سعد حساسین و یسرا داشته و به آنها گفته که موضع قاهره مبنی بر پذیرش «رام‌الله» به‌عنوان پایتخت فلسطین را تبلیغ کنند.

سازمان اطلاعات کشور مصر در بیانیه‌ای ضمن تکذیب این گزارش، تأکید کرد: این روزنامه صرفا «ادعایی» را مطرح کرده و این صوت مربوط به شخص مجهول‌الهویه است.

در این بیانیه آمده؛ این گزارش متضمن ادعاهایی درباره موضع مصر نسبت به مصر است، این در حالی است که موضع کشور مصر درباره قدس بدون توجه به تهدیدات آمریکا در زمینه قطع کمک‌ها، در نهادهای بین‌المللی مطرح شده است/.

captcha