یورش صهیونیست‌ها به «مرکز ترمیم نسخ خطی» مسجدالاقصی
کد خبر: 3689056
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

یورش صهیونیست‌ها به «مرکز ترمیم نسخ خطی» مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: نظامیان صهیونیست با یورش به مرکز مرمت و بازسازی نسخ خطی مسجدالاقصی در قدس شریف، کارکنان این مرکز را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

یورش صهیونیست‌ها به مرکز ترمیم نسخ خطی قدسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه فلسطینی الحدث؛ رضوان جمال عمر، مدیر مرکز ترمیم نسخ خطی مسجدالاقصی در خصوص این یورش گفت: نظامیان رژیم اشغال‌گر قدس با حمله به این مرکز، تعدادی از کارمندان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

وی افزود: نظامیان اسرائیلی در این یورش، سامر مجاهد، مسئول حراست این مرکز را نیز بازداشت کردند.

مرکز ترمیم نسخ خطی مسجدالاقصی یک مرکز بین‌المللی است که بر اساس گزارش یونسکو رتبه اول خاورمیانه و چهارم جهان را از حیث فعالیت‌های ترمیمی و بازسازی نسخ خطی دارد و از این حیث با اهمیت تلقی می‌شود.

این مرکز در رواق غربی مسجدالاقصی واقع و در سال 2008 میلادی تأسیس شده است.

نیروهای رژیم اشغالگر قدس، روزانه بخش‌های مختلفی از مسجدالاقصی را مورد هجوم قرار می‌دهند به نحوی که تعداد این هجوم‌ها و حملات علیه کارکنان این مسجد، پس از احداث گیت‌های امنیتی در ورودی‌های این مسجد افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست نیز به‌ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته با حمایت نیروهای نظامی اسرائیل به مسجدالاقصی و اماکن مقدس اطراف آن یورش می‌برند.

یورش صهیونیست‌ها به مرکز ترمیم نسخ خطی قدس

شایان ذکر است که ماه گذشته میلادی، نظامیان صهیونیست به مرکز بازسازی مسجدالاقصی نیز یورش برده و دستور توقف هر نوع عملیات بازسازی و ترمیم در مسجدالاقصی را صادر کردند که این موضوع با مخالفت گسترده فلسطینیان و کشورهای اسلامی مواجه شد.

گفتنی است، در پی انجام عملیات شهادت‌طلبانه از سوی سه جوان فلسطینی در ۲۳ تیرماه سال جاری در مسجدالاقصی که در نتیجه آن دو نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند، رژیم صهیونیستی اقدام به نصب گیت‌های الکترونیکی و دوربین‌های مداربسته در محوطه مسجدالاقصی کرد.

captcha