آمادگی فلسطینیان برای برگزاری «جمعه هشدار»
کد خبر: 3713284
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

آمادگی فلسطینیان برای برگزاری «جمعه هشدار»

گزوه بین‌الملل ـ هزاران نفر از شهروندان فلسطینی صبح امروز(21 اردیبهشت ماه) با حضور در مرز شرقی نوار غزه، برای شرکت در برگزاری راهپیمایی «جمعه هشدار» آماده می‌شوند.

آمادگی فلسطینیان برای برگزاری «جمعه هشدار»

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قدس پرس؛ هزاران نفر از شهروندان فلسطینی در پنج اردوگاه بازگشت در نواز مرزی میان نواز غزه و سرزمین‌هاس اشغالی 1948 حضور یافته‌اند.

هم زمان با حضور جوانان فلسطینی در این منطقه و آماده ساختن بادبادک‎های کاغذی و لاستیک‌های اتومبیل برای آتش زدن، ارتش اسرائیل نیز نیروهای خود را در نواز مرزی افزایش داده و خود را برای سرکوب «جمعه هشدار» به عنوان مقدمه‌ای برای راهپیمایی بزرگ بازگشت که قرار است در روز 24 اردیبشهت مصادف با  14 می هم زمان با روز «نکبت» برگزار شود، آماده می‌کند.

 در همین رابطه اسماعیل رضوان عضو کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن حصار تصریح کرد: امروز مقدمه روز 14 می و روز تجمع بزرگ است.

وی با بیان این که همه گروه‌های فلسطینی در راهپیمایی امروز و برنامه‌های مختلف آن شرکت می‌کنند، تاکید کرد: راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف ما در رسیدن به آزادی و شکستن حصار از ملت فلسطین در نوار غزه ادامه دارد.

رضوان خواستار ثبت روز چهاردهم می به عنوان روز جهانی مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به قدس شد و افزود: شهر قدس پایتخت ابدی ماست و روز چهاردهم می روزی متفاوت در راهپیمایی‌های بازگشت برای رویارویی با اشغالگری و برانگیختن خشم فلسطینی، عربی و اسلامی خواهد بود.

یادآور می‌شود، مردم فلسطین از روز 10 فروردین ماه مصادف با 30 مارس همزمان با روز زمین با برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت، خواستار حق بازگشت پناهندگان فلسطینی و برداشته شدن حصاز اسرائیلی از نوار غزه شدند.

ارتش رژیم اشغالگر تا کنون 53 فلسطینی را شهید و بیش از 8 هزار تن را مجروح کرده است و  پیکر 6 تن از شهدا را به وزارت بهداشت فلسطین تحویل نداده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

captcha