نماز جمعه؛ قرارگاه بصیرت و معنویت
کد خبر: 3733782
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
امام جمعه کوهبنان عنوان کرد:

نماز جمعه؛ قرارگاه بصیرت و معنویت

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری گفت: با نگاهی بر کلام حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری، نماز جمعه پایگاه سیاسی، معنوی، قرارگاه بصیرت و معنویت و در حقیقت پایگاه مردمی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان استان کرمان، پنجم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، با اشاره به بحث عفاف و حجاب، گفت: یک نقشه طراحی شده توسط استکبار خصوصا انگلیس مطرح است که در تلاش هستند چادر را از سر زنان بردارند.
خطیب جمعه کوهبنان عنوان کرد: بیگانگان در ترکیه آتاتورک و در ایران رضاخان را وارد عرصه کردند و در ایران به زور چادر را از سر زنان برداشتند اما به خواسته‌های خود نرسیدند. امروز نیز دشمنان در تلاش هستند تا حجاب را از سر بانوان ما برداند تا حریم خانواده‌ها شکسته و استحکام خانواده‌ها تضعیف شود در حالی که غیر مسلمانان بر رعایت حجاب تأکید دارند.
وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلام اولین نماز جمعه به حکم حضرت امام خمینی(ره) در پنجم مرداد‌ماه سال 58 توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد؛ نماز جمعه از مبارک‌ترین احکام اسلام است که برکات سیاسی، فکری، فرهنگی و معرفتی به همراه دارد.
امام جمعه کوهبنان با اشاره به اینکه امروز در 900 پایگاه در کشور و همچنین بسیاری از کشورها این نماز با شکوه اقامه می‌شود، گفت: مبنی بر کلام حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری، نماز جمعه پایگاه سیاسی، معنوی، قرارگاه بصیرت و معنویت و در حقیقت پایگاه مردمی است که باید این مهم تقویت شود به طوری که تأکید شده است از مسافرت و تجارت در وقت نماز جمعه خودداری شود.
وی یادآور شد: اقامه نماز جمعه در کوهبنان منشأ برکات بوده که حدود 38 سال این مهم در این شهرستان در حال برگزاری است که اولین امام جمعه موقت شهرستان حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی است که تا امروز همچنان در این سنگر مشغول خدمت‌رسانی است.
امام جمعه کوهبنان عنوان کرد: جا دارد یاد و خاطره تمامی شهدای محراب و دست‌اندرکاران ستادهای نماز جمعه به ویژه آیت‌الله مشکینی که خطبه‌های کوتاه و مفید را می‌خواند، گرامی بداریم.
حجت‌الاسلام جعفری گفت: تهدیدهای جدید آمریکا باعث نعره‌کشی ترامپ شده است؛ این رئیس جمهور آمریکا همانند گذشتگان آرزوی‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی را به گور خواهد برد چون این فرد هم بی‌درک است.
وی با بیان اینکه آمریکا بداند کسی که امروز به زانو درآمده دولت آمریکاست، ادامه داد: فکر انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها حاکم شده و سدی محکم و پولادین در برابر آمریکا تشکیل داده؛ لذا رئیس جمهور آمریکا از این عصبانیت خواهد مرد، البته حرکات این فرد باعث وحدت و همدلی مسئولان کشور شده و سردار سلیمانی هم در این راستا موضع بسیار خوبی گرفت.
امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: در روز عید غدیر برنامه جشن این روز و اطعام همانند سال‌های گذشته در شهرستان برگزار می‌شود که نیاز به حمایت خیرین است.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha