مسئولان اجرایی به برنامه‌های جهاددانشگاهی اعتماد کنند
کد خبر: 3734753
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
حجت‌الاسلام فلاحی‌اصل:

مسئولان اجرایی به برنامه‌های جهاددانشگاهی اعتماد کنند

گروه فرهنگی ـ معاون دانشگاه لرستان با تاکید بر لزوم اعتماد مسئولان اجرایی به برنامه‌های جهاددانشگاهی، اظهارکرد: این‌ها با پیشنهادات و برنامه‌های علمی خود که از دل دانشگاه‌ها و دانشمندان دانشگاهی ما قابل استنباط و استخراج است مشکلات را پیگیری کنند تا جایی‌که مقدور است سختی‌ها و مشکلات آنان را بکاهند و رو به درستی ببرند.

ب

حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی براساس وظایف ذاتی که برایش تعریف شده، از دل شورای عالی انقلاب فرهنگی بیرون آمده و دستورالعمل‌های آن طی دو سه مرحله تازه و از نو نوشته شد، اظهارکرد: اقتضای ذاتی جهاد دانشگاهی در جهت انقلابی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها بوده است.
وی با اشاره به این‌که منظور از نسل سوم دانشگاه‌ها این است که پژوهش‌ها و آموزش‌ها تبدیل به قدرت و ثروت و در نهایت عملیاتی شود، تصریح کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی می‌تواند نقطه اتصال جامعه و دانشگاه و مراکز تولید ثروت و قدرت باشد.

جهاددانشگاهی جهادگونه در تلاش و تکاپو است
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان بیان کرد: موفقیت جهاد دانشگاهی را باید از مراجع و منابعی پرسش کرد که با آنان سر و کار دارند و کارهای آنان را ارزیابی کنند اما در مجموع جهاددانشگاهی جهادگونه در تلاش و تکاپو هستند.
فلاحی‌اصل با تاکید براین‌که جهاددانشگاهی می‌تواند در دفع فشار اقتصادی دشمن نقش عظیمی داشته باشند، افزود: در حال حاضر پدیده‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مثل پدیده‌های طبیعی عواملی دارند که براساس یک‌سری عوامل روانشناسی، سیاسی و بین‌المللی که رخ می‌دهد عوامل دارند و باید این عوامل شناسایی و راهکار مبارزه با این پدیده‌ها علمیاتی شود.
وی با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی می‌تواند با ارتباط با پیکره دانشگاهیان و با استفاده از دیدگاه جامعه‌شناسی، روانشناسی، حقوق بین‌المللی و حقوق تجاری پیگیری‌های لازم را داشته و راهکار ارائه دهد و این در صورتی موفقیت‌آمیز است که مسئولان اجرایی به برنامه‌های جهاد اعتنا کنند، خاطرنشان کرد: این‌ها با پیشنهادات و برنامه‌های علمی خود که از دل دانشگاه‌ها و دانشمندان دانشگاهی ما قابل استنباط و استخراج است مشکلات را پیگیری کنند تا جایی‌که مقدور است سختی‌ها و مشکلات آنان را بکاهند و رو به درستی ببرند.

جهاددانشگاهی پرچم‌دار رشد، ارتقا و اعتلای استان باشند
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با تاکید براین‌که در حقیقت جهاد دانشگاهی می‌تواند پرچ‌مدار مأموریت نسل سوم دانشگاه‌ها باشد، عنوان کرد: لرستان دارای یک ‌سری ظرفیت‌ها و استعدادهایی است و چنان‌چه در مرحله اول این ظرفیت‌ها و استعدادها و حتی نقصان‌هایی که دارد شناسایی شوند، جهاد دانشگاهی با راهکارهای علمی و عملیاتی درست به بخش خصوصی و دولتی می‌تواند پرچم‌دار رشد و ارتقا و اعتلای استان باشد و لرستان را به استانی اقتصادی و توسعه یافته تبدیل کنند.

انتهای پیام

captcha