اهدای ۲۰۰۰ بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند زنجانی
کد خبر: 3740168
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

اهدای ۲۰۰۰ بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند زنجانی

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ۵ هزار دانش‌آموز نیازمند در استان وجود دارد، گفت: ۲ هزار بسته تحصیلی به نیازمندان اهدا می‌شود.

2000 بسته تحصیلی برای اهدا به دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی امروز 29 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه‌ برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود دارد که یکی از آن‌ها اجرای طرح مهر تحصیلی است.
وی با اشاره به اینکه طرح مهر تحصیلی 4 سال است که در این سازمان اجرا می‌شود، بیان کرد: سال گذشته 600 بسته در قالب این طرح تهیه شد و امسال نیز 2 هزار بسته آماده شده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان اوقاف به هزینه‌کرد درآمد موقوفات نظارت دارد، عنوان کرد: 10 مهرماه جشن مهر تحصیلی برگزار می‌شود و بسته‌ها به دانش‌آموزان تقدیم می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار نفر دانش‌آموز نیازمند در استان زنجان شناسایی شده و بسته‌های تهیه شده برای پوشش همه آن‌ها کافی نیست و خیران می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.
موسوی تعداد موقوفات در سطح استان را 2 هزار و 800 مورد عنوان کرد و افزود: بیش از 20 هزار رقبه نیز وجود دارد و 132 امامزاده نیز در استان شناسایی شده است.
وی یادآور شد: عواید موقوفات با توجه به نیت واقفان در حوزه‌های مختلف از جمله عزاداری محرم، کمک به ایتام، دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، خرید لوازم پزشکی، دارو و درمان و سایر موارد هزینه می‌شود که تهیه دستگاه‌های دیالیز و آندوسکوپی از جمله لوازم پزشکی آن‌ است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان در مرکز، هر سه ماه عملکرد استان‌ها را گزارش می‌دهد، تصریح کرد: استان زنجان در سه ماهه نخست امسال رتبه دوم در بخش اجرای نیات واقفان را در سطح کشور کسب کرد.
وی تعداد وقف‌های جدید در سال 97 را 20 مورد برشمرد و گفت: سعی ما بر این است که تعداد وقف‌ها را با مشارکت مردم تا پایان سال به 100 مورد برسانیم و از عواید آن‌ها برای برطرف کردن نیازهای موجود بهره ببریم.
موسوی با بیان اینکه ممکن است توان اقتصادی همه مردم به حدی نباشد که به تنهایی بتوانند وقفی داشته باشند، ادامه داد: بر همین اساس طرح وقف مشارکتی برای اجتماع چند خیر با یک نیت خداپسندانه درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام
captcha