کسب معرفت و بصیرت با شرکت در مجالس معنوی
کد خبر: 3740336
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

کسب معرفت و بصیرت با شرکت در مجالس معنوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری با بیان اینکه با شرکت در مجالس معنوی به‌دنبال کسب معرفت و بصیرت باشیم، گفت: اگر بخواهیم خدا را بشناسیم باید ولایت و رهبری را به‌خوبی بشناسیم و سربازی پا به رکاب باشیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سومین شب مراسم شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت همزمان با شب شهادت مسلم بن عقیل، پسرعموی امام حسين(ع) با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جماعت مساجد، بسیجیان و خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران همراه با عزاداری، روضه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا در حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان گفت: برای مردم کوفه وجود مسلم همانند امام حسین(ع) بود که می‌بایست ایشان را یاری کنند اما گروهی به خاطر دنیا، گروهی به خاطر ترس و گروه دیگر به خاطر بی‌تفاوتی از او فاصله گرفتند.
وی ادامه داد: گروهی هم خود را توجیه کردند که وقتی حضرت امام حسین(ع) آمد، ما ایشان را یاری می‌کنیم؛ لذا مردم کوفه به این دلایل مردود شدند گرچه گروهی بعدها توبه کردند و گروه توابین را تشکیل دادند.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: کسانی هم  که نتوانند امروز، صادقانه در رکاب نائب امام زمان(عج) خویش باشند از جرگه مؤمنان خارج می‌شوند.
وی عنوان کرد: دعای عرفه و زیارت امام حسین(ع) در این روز برای کسب معرفت و شناخت است؛ باید در این ایام در درجه اول خدا و بعد هم ولایت و امامت را شناخت.
جعفری اظهار کرد: مسلم انسانی کاردان، عالم و رزمنده‌ای شجاع و دلاور بود که در بدو ورود گروه کثیری از مردم کوفه با او بیعت کردند اما در کوتاه‌ترین زمان پیمان خود را شکستند و مسلم را رها کردند و از ولایت و امامت جدا شدند.
وی بیان کرد: مسلم با مقاومت مأموریت خویش را انجام داد و در این راه جان خود را تسلیم کرد و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.
امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه با شرکت در مجالس معنوی به‌دنبال کسب معرفت و بصیرت باشیم، گفت: اگر بخواهیم خدا را بشناسیم باید ولایت و رهبری را به‌خوبی بشناسیم و سربازی پا به رکاب باشیم.
حجت‌السلام جعفری بیان کرد: خدا قبور مطهر شهدا و حرم مطهر آنان را محل عبادت و کسب فیض قرار داده است، تلاش کنیم تا این فضاهای معنوی به بهترین شکل ممکن ساخته شوند چون بهترین مکان‌ها برای انجام کارهای فرهنگی هستند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha