بیش از 3000 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند
کد خبر: 3752656
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

بیش از 3000 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 3142 دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد هستند، گفت: 563 پایگاه در مدارس کمک‌های مرحله دوم جشن عاطفه‌ها را جمع‌آوری کردند.

بیش از 3000 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری امروز 11 مهرماه در مراسم آغاز دومین مرحله جشن عاطفه‌ها، اظهار کرد: تا به امروز یک میلیارد و 800 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شده است و این در حالی است که هیچ‌کدام از دانش‌آموزان تحت پوشش بدون کیف و کفش و لوزام‌التحریر راهی مدرسه نشده است.
این مسئول با بیان این‌که جشن عاطفه‌ها هر سال در دو مرحله برگزار می‌شود، ادامه داد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد در استان همچنان ادامه دارد و مرحله دوم جشن عاطفه‌ها نیز با هدف نهادینه کردن فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری بین دانش‌آموزان، با دایر کردن 563 پایگاه در سطح مدارس استان زنجان از امروز آغاز شده است.
وی تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد را  3142 نفر برشمرد و افزود: کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌ شده در مرحله اول جشن عاطفه‌ها به‌صورت هدفمند بین این گروه از جامعه هدف تا پایان شهریورماه توزیع خواهد شد؛ در واقع بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده و نظارت کمیته امداد، کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی در همان مدرسه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.
صفری خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها در مدارس با همکاری اداره ‌کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود و سهم مدارس از مجموع مشارکت خیران در جشن عاطفه‌ها طی سال گذشته 12 درصد بوده است، از این‌رو تلاش می‌کنیم که با فعالیت اثربخش در سطح مدارس و همکاری موثر آموزش و پرورش، سهم مشارکت دانش‌آموزان از مجموع مبالغ جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها طی امسال افزایش یابد.
وی یادآور شد: خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته‌ امداد و مراکز نیکوکاری و یا با شماره‌گیری #024*8877* به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته‌ امداد کمک کنند.
انتهای پیام
captcha