روسیه: توافقنامه ادلب موقتی است
کد خبر: 3753132
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

روسیه: توافقنامه ادلب موقتی است

گروه بین‌الملل ـ میخائیل بوگاندوف، معاون وزارت خارجه روسیه، توافقنامه ادلب را موقتی دانست و گفت: هدف نهایی این توافقنامه، نابودی تمرکز تروریست‎ها در سوریه به‌ویژه منطقه ادلب است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ میخائیل بوگاندوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (14 مهرماه) در گفت‌وگو با این رسانه خبری گفت:  هدف اصلی از توافقنامه ادلب ایجاد منطقه کاهش درگیری در ادلب و نابودی تمرکز تروریست‌ها در این منطقه است.

وی در ادامه از ارتباط مستمر روسیه و ترکیه در راستای توافق 17 سپتامبر در ارتباط با ادلب خبر داد و گفت: عناصر مسلحی که از تسلیم شدن خودداری کنند، نابود خواهند شد.

معاون وزیرخارجه سوریه گفت: من معتقدم ادامه کار نیازمند اجرای کامل توافقنامه سوچی درباره ادلب است و اجرای هرچه سریعتر این توافقنامه، رفتار حکیمانه و پرهیز از زیان رساندن به شهروندان در این راه از اهمیت زیادی برخوردار است.

بوگاندوف در ادامه افزود: توافقنامه ادلب موقتی است و هدف نهایی آن پایان دادن به تمرکز تروریست‎ها در سوریه و به‌ویژه منطقه ادلب و همچنین دستیابی به حاکمیت دولت در این کشور است.

وی همچنین اظهار کرد: براساس اظهارات واضح روسیه و برخی شرکای ما و دولت قانونی دمشق، تروریست‎هایی که کنار گذاشتن اسلحه خود را نمی‌پذیرند و به حملات خود ادامه می‌دهند، دستگیر و یا کشته خواهند شد.

این در حالی است که پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز توافق روسیه و آنکارا در ارتباط با ادلب را راهی به سوی حل بحران سوریه عنوان کرد.

گفتنی است، توافق‌نامه تثبیت وضعیت منطقه غیرنظامی در ادلب سوریه توسط رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه در تاریخ 17 سپتامبر(26 شهریورماه 97) در شهر سوچی روسیه به امضا رسید.

انتهای پیام

captcha