جهل و نادانی؛ بزرگترین بیماری جامعه/ مدیون شهدای مدافع حرم هستیم
کد خبر: 3758930
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴

جهل و نادانی؛ بزرگترین بیماری جامعه/ مدیون شهدای مدافع حرم هستیم

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان بزرگترین بیماری جامعه جهل و نادانی عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) با خون خود مردم را از جهالت و نادانی و گمراهی نجات داد و تفاوت حق و باطل را در زمانی که دشمن سعی در رعایت ظاهر اسلام داشت، بر مردم آشکار کرد.

امام حسین (ع)؛ الگوساز انقلاب‌های دنیابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: زیارت اربعین بسیار در دین اسلام سفارش شده و دارای فضیلت‌های زیادی است.
وی با اشاره به اینکه شهادت کرامت و منزلتی بلند از جانب خدا است، بیان کرد: اوج خوشبختی به امام حسین(ع) اعطا شده؛ چراکه ایشان نشان‌دهنده راه به سایر رهبران انقلاب‌ها هستند.
امام جمعه زنجان افزود: امام حسین(ع) با فرزندان و نوادگان خود مدافع شریعت الهی و همه پیامبران به ویژه پیامبر خاتم است و باید گفت که شهید کربلا میراث‌دار همه انبیای الهی است که راه را برای مردم نشان داده‌اند.
وی بزرگترین بیماری جامعه جهل و نادانی عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) با خون خود مردم را از جهالت و نادانی و گمراهی نجات داد و تفاوت حق و باطل را در زمانی که دشمن هم نماز می‌خواند و روزه می‌گرفت و سعی در رعایت ظاهر اسلام داشت، بر مردم آشکار کرد.
خاتمی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده، تصریح کرد: در هفته آتی شهادت عمار یاسر قرار دارد که او از یاران با وفای پیامبر گرامی بود و  پیامبر شهادت ایشان به دست دشمنان را به او بشارت داده بودند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در هفته آینده چهارم آبان مصادف با سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) به قانون کاپیتولاسیون است که اعتراض امام موجب شد تا این قانون ننگین لغو شود.
وی به ۱۸ ماه صفر سالروز شهادت اویس قرنی اشاره کرد و یادآور شد: این فرد بزرگوار هرگز پیامبر را ندید ولی پیامبر به عنوان فرستاده الهی بر ایشان ارادت داشتند.
امام جمعه زنجان یادآور شد: هفتم آبان آغاز هفته کتاب و کتابخوانی است و باید توجه داشت که کتاب زمینه‌ساز گسترش دانایی و آگاهی در جامعه است.
این مسئول با اشاره به سالروز شهادت بسیجی ۱۳ ساله، شهید حسین فهمیده، اظهار کرد: باید در این زمینه توجه داشته باشیم که دشمن بعثی با حمایت استکبار جهانی خاک و مرزهای کشور را مورد حمله قرار داد و جوانان و نوجوانان مدارس را ترک کرده و در جبهه‌ها حاضر شدند و از میهن اسلامی دفاع کردند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: صدها هزار دانش‌آموز در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و هزاران نفر از این دانش‌آموزان نیز در این راه به شهادت رسیدند که توجه به دانش‌آموزان بسیجی از تاکیدات رهبر انقلاب است.
وی ابراز کرد: همچنین ۱۳ آبان که مصادف با روز دا‌نش‌آموز است که با توجه به در پیش بودن راهپیمایی ۱۳ آبان باید مراسم این روز با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهید قاضی‌طباطبایی به عنوان اولین شهید محراب که به دست دشمنان به شهادت رسید، افزود: در حال حاضر در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران هستیم و امروز دشمن همه توان و انرژی خود را برای مقابله با انقلاب به‌کار گرفته تا به اهداف شوم خود برسد.
وی با اشاره به حضور  ۲۰ تا ۲۲ میلیون نفر در آیین پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: خوشبختانه این افراد با آرامش و در امنیت زیارت خود به سرانجام می‌رسانند و نباید فراموش کرد که در طول تاریخ زحمات زیادی برای زنده نگه‌داشتن این راه ‌و رسم کشیده شده است.
خاتمی با اشاره به اینکه مدافعان از گوشه و کنار ایران و افغانستان و لبنان و دیگر کشورها جمع شدند و اجازه ندادند که دشمنان به خواسته شوم برسند، خاطرنشان کرد: ما مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم و آسایش و امنیتی که امروز در مرزهای کشور ایران و عراق و در شهرهای کربلا و نجف وجود دارد به همت فداکاری و  رشادت مدافعان حرم است.
انتهای پیام
captcha