امروز در شرایط مبارزه هستیم/ متأثر از فضاسازی آمریکا نباشیم
کد خبر: 3767018
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
چگونه ایستادگی کنیم/۲

امروز در شرایط مبارزه هستیم/ متأثر از فضاسازی آمریکا نباشیم

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: وظیفه رسانه‌ها، مسئولان و مردم این است که در مقابل این فضاسازی که دولت آمریکا مردم ایران را تحریک می‌کند تا در مقابل نظام و دولت بایستند، دقت کنند که در این دام نیفتند.

وظیفه رسانه‌ها، مسئولان و مردم این است که در دام فضاسازی دولت آمریکا نیفتندمحمدحسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص اقدامات مسئولان و مردم در برابر فشارهای بین‌المللی اظهار کرد: زمانی که صحبت از تحریم‌ها می‌شود، باید این تحریم‌ها را به دو قسمت تقسیم کرد. یک زمان تحریم مربوط به مصوبات سازمان ملل، شورای امنیت و ساختار جهانی است که در آن صورت قانون بوده و این قانون چه خوب و چه بد، یک قانون بین‌المللی و در واقع مصوبه شورای امنیت و سازمان ملل است.

وی افزود: یک نوع تحریم نیز این است که ما در حال حاضر با آن مواجه هستیم و به اشتباه نام آن را تحریم گذاشتند بلکه باید آن را جنگ، درگیری، ظلم و سوء‌استفاده‌ یک قلدر در دنیا علیه مردم یک کشور استفاده می‌کند نامید. ما یک دوره تحریم‌ها را داشتیم که تحریم‌های سازمان ملل بود اما در حال حاضر بحث قلدری به نام ترامپ و مردم ایران است که ریشه آن نیز به اختلافات درونی آمریکا و رفتارهای ترامپ بازمی‌گردد.

روشنک با بیان اینکه این تحریم نیست بلکه جنگ، مبارزه اقتصادی و فضاسازی علیه کشور ماست، عنوان کرد: در روز عاشورا نیز آب را بر سیدالشهدا(ع) و یارانشان بستند که به یک تعبیر می‌توان گفت تحریم بود اما تحریم معنای دیگری دارد. این تحریم نیست و دشمنی و جنگ است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: آنچه امروز رخ داده جنگ و مبارزه اقتصادی قلدری به نام ترامپ با مردم ایران است و پیش از اینکه جنبه‎های عملی داشته باشد، جنبه‌های روانی، تبلیغاتی و فضاسازی برای مردم ایران دارد. در روزی که تحریم‌ها شروع شد، خوشبختانه هیچ اتفاقی نیفتاد؛ حتی دلار از 15 هزار تومان به 13 هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که عمده حرکتی که اکنون از طرف آمریکا در جریان است، تبلیغاتی و روانی است؛ بنابراین یک وظیفه رسانه‌ها، مسئولان و مردم این است که در مقابل این فضاسازی که دولت آمریکا مردم ایران را تحریک می‌کند تا در مقابل نظام و دولت بایستند، دقت کنند که در این دام نیفتند.

روشنک با طرح این سوال که در این شرایط مردم و دولتمردان چه وظایفی دارند، تصریح کرد: دولتمردان باید در این شرایط همچون دوران دفاع مقدس عمده وقت خود را در ستادهای دفاعی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بگذرانند. امروز ما در شرایط مبارزه هستیم که دولتمردان در این شرایط باید کمربندها را محکم ببندند و ضروری است مسئولان جدی باشند و برای دفاع پای کار بیایند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی اضافه کرد: مردم نیز باید ضمن اینکه همکاری می‌کنند و به تنش‌ها دامن نزنند، صبوری پیشه کنند. البته مردمی که فشار اقتصادی روی آن‌هاست، انتظار دارند که مسئولین کمک کنند تا قدری از این فشارهای اقتصادی رهایی پیدا کنند. این بحث دیگری است که باید مسئولان و مردم همراهی کنند تا از توطئه‌ای که ترامپ به کمک اسرائیل طراحی کرده، عبور کنیم و به سمت شرایط بهتر پیش برویم.

وی بیان کرد: ضمن اینکه متضررین واقعی این شرایط مردم کم‌درآمد و ضعیف مالی و در عین حال صبورترین افراد نیز هستند، وظیفه مسئولان این است که این افراد را دریابند. روش‌هایی را طراحی کنند که بتواند به مردم کمک کند. مردم نیز این همت را دارند که به نظام و دولت کمک کنند تا این شرایط را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام

captcha