سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در فضای مجازی محور تولید باشد
کد خبر: 3767354
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در فضای مجازی محور تولید باشد

گروه فرهنگی ـ داور ششمین جشنواره تولید محتوای رضوی در فضای دیجیتال گفت: ‌در حوزه تولید محتوای دیجیتال باید محتوای ایرانی ـ اسلامی را تولید و تقویت کنیم، در این میان حاکمیت و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال جایگاه خود را پیدا کرده‌اند.

ایجاد زیست‌بوم، زمینه‌ساز تقویت فرهنگ اهل‌بیت در فضای مجازی

مجید شفیعی، داور ششمین جشنواره تولید محتوای رضوی در فضای دیجیتال در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، تصریح کرد: آثار ارسالی به جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار است، اما باید توجه کرد که موضوعات و محورهای جشنواره باعث ایجاد محدودیت می‌شود به‌طوری‌که ما در این جشنواره موضوعات را محور فرهنگ و معارف امام رضا(ع) مقید کردیم بنابراین تولید محتوا در این حوزه محدود می‌شود.
وی افزود: در بخش تولید محتوای جشنواره، تولیدکننده‌ها به‌صورت غیرانتفاعی کار می‌کنند بنابراین تولید محتوای حرفه‌ای برای مخاطبان فضای مجازی محقق نمی‌شود مگر این‌که یک زیست‌بوم برای جشنواره و تولید محتوای دیجیتال داشته باشیم.
داور ششمین جشنواره تولید محتوای رضوی در فضای دیجیتال یادآور شد: محتوای فرهنگی باید مطابق با سبک زندگی باشد بنابراین در حوزه تولید محتوای دیجیتال باید محتوای ایرانی و اسلامی را تولید و تقویت کنیم، در این میان حاکمیت و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال جایگاه خود را پیدا کرده‌اند.
وی بیان کرد: با توجه به این‌که جشنواره رضوی نوپا است باید در دل یک زیست‌بوم فعالیت کند، بنابراین در حوزه فرهنگ اهل‌بیت باید تولیدکننده و فعالان حوزه کسب‌وکار کنار هم قرار بگیرند و فضایی برای کسب درآمد نیز ایجاد شود.
شفیعی خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی جشنواره باید صورت بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های وقف فرهنگی، نذر فرهنگی و وقف مشارکتی استفاده کنیم؛ همچنین باید از زیرساخت‌های موجود در جهت تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: باید توجه داشت که جشنواره کارکرد خاص دارد و تولید محتوا در قالب محدود صورت می‌گیرد، حرکت به سمت تولید محتوای دیجیتال در این فضا پذیرفته‌شده است و به‌واسطه آن تولید و نشر محقق می‌شود بنابراین جشنواره به اهداف خود رسیده است.
داور ششمین جشنواره تولید محتوای رضوی در فضای دیجیتال بیان کرد: در یک نگاه ایده‌آل‌گرایانه جشنواره باید در بستر یک زیست‌بودم متولد شود، در حال حاضر ما با تولید محتوای مطلوب در حوزه رضوی فاصله داریم که جشنواره می‌تواند به این حوزه کمک کند.

انتهای پیام

captcha