فعالیت بیش از ۱۰۰۰ خادمیار زنجانی آستان قدس رضوی
کد خبر: 3767879
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ خادمیار زنجانی آستان قدس رضوی

گروه فرهنگی ـ‌ مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰۰ خادمیار در این استان فعال هستند، گفت: علاقه‌مندان برای خادمیاری آستان قدس رضوی می‌توانند به سامانه aqr.ir مراجعه کنند.

فعالیت بیش از 1000 خادمیار زنجانی آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از زنجان، امرالله حسنی، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان امروز، 7 آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی از سال 95 در استان‌ها راه‌اندازی شده و وظیفه اجرای سیاست‌های آستان مقدس در حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارند.
وی امداد مستضعفان، وقف و نذر، اردوهای جهادی، اعزام زائراولی‌ها به حرم مطهر رضوی، اعزام تیم‌های سلامت به مناطق محروم و اجرای کارهای فرهنگی را از مهمترین فعالیت‌های دفاتر استانی آستان قدس رضوی برشمرد.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان خاطرنشان کرد: نذورات مردم مستقیم به آستان قدس رضوی واریز و طبق کارکردهای تعیین شده، هزینه می‌شود و برنامه‌هایی برای حوزه اشتغال نیز پیش‌بینی شده که در کارگروه آفرینی با ارائه طرح‌های اشتغال خرد، وام‌های 20 میلیون تومانی به افراد اعطا می‌شود.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان از احداث مجتمع آموزشی، فرهنگی و خدماتی خبر داد و گفت: با موافقت نماینده ولی‌فقیه در استان برای اختصاص زمین، این مجتمع با کارکردهای دارالشفا، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و کلاس‌های آموزشی تا چند ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.
وی به برنامه جذب خادمیار در آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی به نشانی aqr.ir در قسمت مورد نظر ثبت‌نام و عرصه خدمت را مشخص کنند.
حسنی خاطرنشان کرد: 25 حوزه فعالیت برای خادمیاری مشخص شده که شامل تعلیم و تربیت، ورزش، هنر، مداحی، رسانه و سایر موارد است و افراد باید کلاس آموزشی را سپری کنند و برای پذیرفته شدن آزمون دهند.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان با اشاره به اینکه خامیارها به دسته‌های مختلف از جمله افتخاری، تشرفی و رسمی تقسیم‌بندی می‌شوند، بیان کرد: 1137 خادمیار فعال داریم و 520 نفر هم در سامانه ثبت‌نام کردند که در انتظار تکمیل مدارک هستیم.
وی در مورد برنامه امداد مستضعفان یادآور شد: با شناسایی خانواده‌های مستضعف، بسته‌های حمایتی به نیازمندان اعطا می‌شود و سرکشی به بیماران صعب‌العلاج در این بخش انجام می‌شود.
حسنی به اعزام زیارت‌ اولی‌ها به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: افراد بالای 40 سال در کانون‌های محله‌ای ثبت‌نام می‌شوند و امسال 73 اتوبوس از استان زنجان به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف شدند.
وی دوره‌های آموزشی «زندگی به سبک رضوی» را از دیگر برنامه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: زوج‌های جوان با ثبت‌نام در سامانه، می‌توانند از کلاس‌ها با موضوع ازدواج و زندگی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام
captcha