واگذاری دینار و کرایه حمل و نقل؛ مشکلات زائران در اربعین امسال
کد خبر: 3768127
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

واگذاری دینار و کرایه حمل و نقل؛ مشکلات زائران در اربعین امسال

گروه سیاست و اقتصاد- مسئول ستاد اجرایی اربعین استان زنجان گفت: واگذاری دینار و کرایه حمل و نقل و نبود هماهنگی لازم بین مسئولان ایرانی و عراقی از مشکلات زائران در اربعین امسال بود.

واگذاری دینار و کرایه حمل و نقل؛ مشکلات زائران در اربعین امسالبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا حسینی هشتم آذرماه در مراسم تجلیل از خادمین اربعین اظهار کرد: ستاد اربعین استان زنجان برای گردهمایی امسال در زمینه‌هایی چون حمل و نقل، اسکان، پخت و توزیع غذا، امور فرهنگی و تبلیغی و بهداشتی به زائران حسینی خدمات‌رسانی کرد.
وی با اشاره به اینکه امسال مجوز راه‌اندازی ۱۸ موکب از استان زنجان در شهرهای نجف اشرف، کوفه و سامرا در مراسم اربعین مشغول خدمات‌رسانی به زائران شدند، بیان کرد: موکب‌ها از ۲۷ مهرماه خدماتی‌رسانی خود را در اربعین آغاز کردند و تا چند روز پس از اربعین نیز در سه شهر گفته شده جهت خدمات‌رسانی حضور داشتند.
مسئول ستاد اجرایی اربعین استان زنجان یادآور شد: مردم در مراسم اربعین حضور گسترده‌ای داشتند اما در بخش واگذاری دینار خریداری شده، نبود هماهنگی بین مسئولان ایرانی و عراقی در این زمینه و تغییر لحظه به لحظه کرایه‌ها، از دیگر مشکلات زائران در اربعین امسال بود.
در ادامه این مراسم، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز اظهار کرد: در مراسم اربعین خواستار این هستیم که به جای ۱۸ موکب یک موکب با ارائه خدمات‌رسانی مطلوب اعزام شود یا اگر شعبه‌هایی در این بخش ایجاد می‌شود با یک مرکزیت باشد.
آیت‌الله علی خاتمی به اهمیت نماز در موکب‌های نجف، کربلا و ایران اشاره کرد و افزود: همواره این مراسم به صورت باشکوه و ویژه در اربعین برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha