احداث ۲۵ مسجد در شهرک‌های اقماری زنجان
کد خبر: 3769724
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

احداث ۲۵ مسجد در شهرک‌های اقماری زنجان

گروه اجتماعی - رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۵ مسجد در شهرک‌های اقماری در دست ساخت است که البته کمبود اعتبارات روند اجرا آن‌ها را دشوار کرده است.

احداث 25 مسجد در شهرک‌های اقماری زنجانسعید ناصری در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: رشد شهرها نیازمند توسعه امکانات روبنایی همچون مسجد و فضاهای فرهنگی است که در زنجان نیز با افزایش شهرک‌های اقماری، ساخت مساجد در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به وجود 1200 مسجد در استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر 25 مسجد در شهرک‌های اقماری در دست ساخت است که اجرای آن با مشارک خیران و حمایت برخی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: در ساخت مساجد در هر شهرک‌های اقماری زنجان با دو مشکل زمین برای ساخت مساجد و اعتبار برای احداث آن توسط دستگاه‌ها مواجه هستیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر مرتفع شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خاطرنشان کرد: مسجد به عنوان نخستین پایگاه فرهنگی و مذهبی در اسلام به‌شمار می‌آید که پیامبر گرامی اسلام (ص) برای نخستین بار آن را پایه‌گذاری کردند.
وی افزود: از زمان ساخت اولین مسجد در اسلام چند قرنی سپری می‌شود و تاکنون شاهد احداث مساجد مختلف در جای‌جای جهان هستیم، زیرا مسجد نقش بسیار مهمی را در جامعه اسلامی ایفا می‌کند و از کانون‌های وحدت و اجتماع به‌شمار می‌رود.
ناصری با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۸ درصد از مساجد شهری و روستایی استان، نماز جماعت صبح اقامه می‌شود، بیان کرد: ۶۰ درصد از مساجد به اقامه نماز ظهر و عصر و ۷۰ درصد به اقامه نماز مغرب و عشا می‌پردازند.
انتهای پیام
captcha