تظاهرات فلسطینیان در محکومیت قطعنامه آمریکا علیه مقاومت
کد خبر: 3769915
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

تظاهرات فلسطینیان در محکومیت قطعنامه آمریکا علیه مقاومت

گروه بین‌الملل ـ گروه‎های ملی و اسلامی فلسطین خواستار حضور پرشور مردم غزه در راهپیمایی فردا در اعتراض به طرح آمریکایی محکوم‌کردن حماس و جهاد اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری alresalah.ps/a؛ گروه‎های ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‎ای در این باره تصریح کردند: این راهپیمایی از جهان آزاده می‌خواهد سختی‌های مردم فلسطین و حق آنها در دفاع از خود در رویارویی با تروریسم اسرائیلی را نادیده نگیرند.

این راهپیمایی فردا (15 آذرماه) بعد از نماز عصر در همه استان‎های نوار غزه برگزار می‎شود.

گفتنی است، روزنامه عبری زبان هاآرتص شب گذشته (13 آذرماه) نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 9 کشور عربی را تحت فشار قرار داده تا از پیشنهاد محکوم کردن دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز پنجشنبه حمایت کنند.

براساس این گزارش جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه با دیپلمات‌های برخی کشورهای عربی از جمله مراکش، عمان، بحرین، اردن، عربستان، کویت، امارات، مصر و قطر در این باره گفت و گو کرده است.

آمریکا برای نخستین بار در تاریخ درگیری‎های عربی ـ اسرائیلی به دنبال تصویب طرحی علیه جنبش حماس در سازمان ملل متحد است.

از سوی دیگر حماس ضمن محکوم کردن این اقدام، در نامه‎ای به سازمان ملل متحد خواستار مخالفت با طرح پیشنهادی نمایندگی آمریکا در این شد. جنبش حماس همچنین از رایزنی با 110 کشور برای ناکام گذاشتن این طرح خبرداد.

گفتنی است؛ هیئت نمایندگی آمریکا پیشنویس طرحی را میان نمایندگی کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد توزیع کرده که در صورت تصویب شدن، برای نخستین بار جنبش حماس و مقاومت اسلامی در فلسطین محکوم خواهند شد.

انتهای پیام

captcha