جنبش آزادی‌بخش سودان اتهام کشتن تظاهرکنندگان را رد کرد
کد خبر: 3776892
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

جنبش آزادی‌بخش سودان اتهام کشتن تظاهرکنندگان را رد کرد

گروه بین‌الملل ـ «عبدالواحد نور»، رهبر جنبش آزادی‌بخش سودان، کشتار تظاهرکنندگان و استفاده از سلاح در مناطق شهری توسط عناصر این جنبش را رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیرة؛ جنبش آزادی‌بخش سودان به رهبری عبدالواحد نور، اتهام قتل تظاهرکنندگان و طراحی اقدامات خشونت‌آمیز در جریان اعتراضات علیه حکومت را تکذیب کرد.

وی که هم اکنون در تبعید به سر می‌برد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه گفت: این اعتراضات به دست مردم سودان برپاشده و ما نیز بخشی از این مردم هستیم. چطور ممکن است علیه مردم خود دست به خشونت بزنیم؟

عبدالواحد نور با بیان این که ما در مناطق درگیری با نیروهای حکومت درگیر شده‌ایم، اما در مناطق شهری هرگز دست به اسلحه نبرده‌ایم، تصریح کرد که برخلاف ادعای حکومت، عناصر جنبش آزادی‌بخش مسئول آتش‌زدن ساختمان‌های دولتی در برخی مناطق در روزهای نخستین اعتراضات نیستند.

گفتنی است؛ مامون حسن، وزیر مشاور دولت در وزارت اطلاع‌رسانی سودان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از بازداشت یک تیم 10 نفره از افراد جنبش عبدالواحد نور به همراه 14 قبضة اسلحه و یک دستگاه رایانه حاوی مستنداتی مبنی بر طرحی برای کشتار تظاهرکنندگان خبرداده بود.

وی گفته بود که این افراد در یکی از کشورهای مخالف حکومت سودان آموزش دیده بودند.

یادآور می‎شود؛ تظاهرات در سودان از چهارشنبه (28 آذرماه) در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادي و افزايش قيمت‌ها به ويژه قيمت نان و سوخت، آغاز شده و اين تظاهرات در تاريخ سه دهه اخير سودان، بي‌سابقه خوانده شده است.معترضان، خواهان سرنگوني حکومت «عمر البشير»، رئيس جمهوري اين کشور هستند.

انتهای پیام

captcha