۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد زنجان فاقد مسکن مناسب هستند
کد خبر: 3779270
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد زنجان فاقد مسکن مناسب هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ خانوار واجد شرایط از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند.

۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد زنجان فاقد مسکن مناسب هستند
به گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  روز گذشته، 16 دی‌ماه در دیدار با رئیس بسیج سازندگی استان زنجان گفت: بسیج و کمیته امداد دو مولود مبارک انقلاب اسلامی است و این دو نهاد طی این مدت همکاری بسیار مطلوب و چشم‌گیری در راستای خدمت به جامعه هدف داشته‌اند و امیدواریم در سال جاری نیز سطح همکاری‌ها ارتقا یابد.
صفری با تأکید براینکه زمینه کارهای خیر در استان بسیار بالاست، ادامه داد: با همین رویکرد میانگین سرانه ایتام از 145هزار تومان در سال 95 به 343 هزار تومان در نیمه اول سال 97 رسیده است و خیران و حامیان طرح اکرام در 9ماهه سالجاری مبلغ  7میلیارد تومان به حساب ایتام واریز کرده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به 700 فقره کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به فرزندان مددجویان تحت حمایت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت شده که با همت خیران، تلاش‌های جهادی امدادگرانو  با اعتمادسازی و اطمینان بخشی پرداخت جهیزیه در کمیته امداد استان زنجان به روز شده و افراد پشت نوبتی در این حوزه نداریم.
وی به حجم مراجعات به کمیته امداد استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعاملات خوب رئیس کمیته امداد کشور با دستگاه‌ها و افزایش اعتماد مردم و خیران به این نهاد مقدس و حرکت جهادی مطلوب همکاران در استان  سبب شده به لطف خداوند علیرغم حجم مراجعات افراد پشت نوبتی در کمیته امداد وجود ندارد.
صفری به پرداخت وام‌های اشتغال و خودکفایی نیز اشاره کرد و افزود: در 9ماهه سالجاری 19میلیارد و 213 میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد یک هزار و 232 فرصت شغلی جدید از طریق بانک‌های عامل استان و قریب به 14میلیارد تومان نیز وام اشتغال وکارگشایی برای 3 هزار و 299 نفر از طریق صندوق امداد ولایت استان پرداخت شده است و پرداخت وام کارگشایی در استان به روز شده است.
مدیر کل کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 305 واحد مسکونی برای مددجویان احداث یا خریداری شده است، گفت: بیش از 3 هزار و 343 مورد خدمت مسکن نیز از قبیل تعمیرات جزئی و کلی، احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام در سال گذشته در حوزه مسکن مددجویان انجام شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 600 خانوار واجد شرایط از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند، افزود: کمیته امداد آمادگی دارد تا با مشارکت بسیج سازندگی استان در ساخت مسکن مددجویان همکاری کند.
فرهاد امندی، رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز با تقدیر از عملکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی از جمله مسکن و اشتعال، مأموریت دو نهاد مقدس کمیته امداد و بسیج سازندگی را در راستای امدادرسانی به اقشار نیازمند و کمک به محرومان برشمرد و گفت: باید با روحیه جهادی به منظورخدمت به محرومان در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان تأثیر فعالیت‌ها و خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح روستاها را بسیار پررنگ دانست و گفت: خدمات امداد موجب تقویت روحیه امید محرومان به نظام اسلامی و تقویت و تحکیم نظام اسلامی و ارتقای مؤلفه‌های امنیتی در سطح جامعه شده است.
انتهای پیام
captcha