ترویج فرهنگ انفاق؛ مهم‌ترین پیام جشن نیکوکاری
کد خبر: 3793089
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

ترویج فرهنگ انفاق؛ مهم‌ترین پیام جشن نیکوکاری

گروه اجتماعی ــ سرپرست آموزش و پرورش طارم گفت: ترویج و گسترش فرهنگ بخشش و نیکوکاری در جامعه مهم‌ترین پیام جشن نیکوکاری است و ملت ما در مدت چهل سال انقلاب ثابت کردند که در کمک به همنوع خود پایدار هستند.

ترویج فرهنگ انفاق و بخشش ؛ مهم‌ترین پیام جشن نیکوکاریبه گزارش ایکنا از زنجان، نقی صفری، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان طارم، شامگاه دیروز، پنجم اسفند ماه در جلسه هماهنگی جشن نیکوکاری این شهرستان با اشاره به اهمیت انفاق به همنوع، اظهار کرد: ایثار و کمک به همنوعان از سنت‌های نیکو و حسنه‌ای در دین ما است که همواره به آن توصیه شده و بزرگان ما در این امر مقدس پیشگام بودند.
وی بیان کرد: ملت ما در مدت چهل سال انقلاب ثابت کردند که در کمک به همنوع خود پایدار هستند و ایثارگری را در حد جان به انجام رسانده‌اند.
صفری با اشاره به ضرورت جمع‌‌آوری کمک‌های مردمی برای دستگیری از دانش‌آموزان محروم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، گفت: نگاه آموزش و پرورش به اینگونه جشن‌ها نگاهی تربیتی است با این هدف که دانش‌آموزان با روحیه ایثارگری و انفاق آشنا شوند تا این روحیه در وجود آنها نفوذ کند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان طارم با اشاره به استمرار کمک به نیازمندان، و خط مقدم قرار گرفتن معلمین در درک مشکلات دانش‌آموزان و کمک به دانش‌آموزان نیازمند ادامه داد، بحث نیکوکاری دائما وجود دارد و فقط در یک مقطعی از زمان مثل جشن نیکوکاری یا جشن عاطفه‌ها نمود بیشتری پیدا می‌کند.
در ادامه این جلسه نیز عمران صفری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان طارم ضمن اشاره به توزیع پاکت‌های کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان نیازمند در مدارس در اسرع وقت ، گفت: طی هفته آینده یک نفر رابط از طرف کمیته امداد امام (ره) به مدارس فرستاده می‌شود تا در کنار رابط فرهنگی مدرسه ،هدف از برگزاری جشن نیکو کاری در مدارس رابرای دانش آموزان توجیه کند.
وی یادآور شد: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه » 15اسفند ماه سال جاری در مدارس 16اسفند پایگاه‌های کمیته امداد در سطح استان و 17اسفند ماه در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha