ایستادگی پای ولایت؛ درس زندگی حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3793622
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

ایستادگی پای ولایت؛ درس زندگی حضرت زهرا(س)

گروه معارف- استاد حوزه و دانشگاه گفت: ایستادگی بر پای ولایت درسی است که باید از حضرت زهرا (س) یاد گرفت، سرتاسر زندگی این بانوی بزرگوار اسلام یک مکتب الهی به‌شمار می‌رود.

ایستادگی پای ولایت؛ درس زندگی حضرت زهرا(س)به گزارش ایکنا از زنجان، علی‌اکبر رائفی‌پور 6 اسفندماه در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (س) که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) نه امام هستند، نه پیامبر اما از چنان جایگاهی برخوردار هستند که امام معصوم (ع) این بانوی بزرگوار اسلام را الگو و اسوه خود معرفی می‌کند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حجت مسلمانی و شیعه بودن‌مان، حضرت زهرا (س) است، بیان کرد: ایشان همچون نوری بودند که در میان جاهلان تابیدند تا حجت را بر بندگان خود تمام کنند. انسان اگر خواهان رفتن به بهشت است باید به‌سمت نور برود.
رائفی‌پور تصریح کرد: خداوند ائمه‌اطهار (ع) را مامور به صبوری کردند و این در حالی است بندگان از تحمل ذره‌ای از ائمه‌اطهار (ع) عاجز و ناتوان هستند. خداوند متعال ائمه‌اطهار (ع) را بر روی زمین فرستاد تا نور خود را به بندگان خود در اهل زمین نشان دهد، فاطمه زهرا (س) نور خدا بر روی زمین هستند.
وی گفت: دیروز دشمنان اهل‌بیت (ع) درب خانه حضرت زهرا (س) را به به پاس کینه و انتقام، آتش کشیدند و امروز نیز این دشمنی با دو دسته شدن سپاه حسینی و یزیدی ادامه دارد و در این بین حد وسطی نیست.
استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خون امام حسین (ع) نور می‌دهد و حضور در روضه سیدالشهدا (ع) کلاس درسی برای شیعیان است که باید در مقابل یزیدیان ایستاد و خون داد تا دین زنده بماند.
وی تصریح کرد: امروز پس از ۱۴۰۰ سال هنوز هم حرمله‌ها هستند؛ اینان کسانی بودند که در روز دوم جنگ با عراق و یمن کارخانه شیر خشک را منهدم کردند تا نوزادن در گهواره بمیرند، هیچ‌کس جز شیعیان توان و جرات ایستادگی در مقابل صهیونیست‌ها را ندارد.
وی افزود: امروز در دنیا جنگ میان دو گروه شیعیان و صهیونیست است. امروز شیعیان به مرز ۷۰ کیلومتری اسرائیل رسیده‌اند و این چیزی جز عنایت و توجه ائمه‌اطهار (ع) به شیعیان نیست.
استاد حوزه و دانشگاه احترام به والدین را ابزاری برای هدایت فرزندان به سمت نور ائمه‌اطهار (ع) دانست و گفت: خداوند احترام و فرمان‌برداری از والدین را واجب کرد تا بنده خود را آماده فرمانبرداری از امام معصوم خود کند.
وی خاطرنشان کرد: شیعیان الگویی چون حضرت زهرا (س) دارند اما چرا آمار طلاق در ایران بالا است؟ چرا هنوز نتوانستیم چنین الگویی را در جامعه معرفی کنیم؟ بزرگ‌ترین شاخصه زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) ساده‌زیستی آنان بود که متاسفانه چیزی از این شاخصه در زندگی امروز نمایان نیست.
رائفی‌پور یادآورشد: فاطمی بودن هزینه دارد، برای دفاع از امام زمان خویش انسان، هم نیاز به مردانگی دارد و هم نیاز به اسلحه، شیعه اگر خواهان مقابله با صهیونیست است هم باید مردانگی و هم قدرت موشکی داشته باشد.  
استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرار نیست همه کارها با معجزه حفظ شود، زیرا اگر این‌گونه بود امام حسین (ع) در عاشورا حفظ می‌شد، تا روزی ‌که ترس از کشته شدن امام زمان (عج) وجود داشته باشد، ظهور رخ نخواهد داد.
وی افزود: امروز دعوا بر سر تمدن، قرآن و ظهور است. مکتب سیدالشهدا (ع) همچون کشتی است که بنده با سوار بر آن از فتنه‌ها و دشمنی‌ها در امان می‌ماند، در دنیا عده‌ای میلیاردها هزینه برای دیده شدن صرف می‌کنند اما عده‌ای دیگر در دستگاه سیدالشهدا هزینه می‌کنند تا نام‌شان در آن مخفی بماند.
رائفی‌پور یادآور شد: ایستادگی بر پای ولایت درسی است که باید از حضرت زهرا (س) یاد گرفت، سرتاسر زندگی این بانوی بزرگوار اسلام یک مکتب الهی است که باید پای این مکتب نشست و یاد گرفت.
انتهای پیام
captcha