نخریدن کالاهای گران‌قیمت؛ بهترین راه مقابله با گرانی
کد خبر: 3798044
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

نخریدن کالاهای گران‌قیمت؛ بهترین راه مقابله با گرانی

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه سوء مدیریت‌ها، سوء‌استفاده‌ها و بی‌تدبیری‌ها در کمبود مرغ در بازار این روزهای زنجان بی‌تأثیر نیست، گفت: نخریدن کالاهای گران‌قیمت بهترین راه مقابله با گرانی و سوء‌استفاده‌کنندگان است.

نخریدن کالاهای گران‌قیمت؛ بهترین راه مقابله با گرانیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه اظهار کرد: نوروز یعنی روز نو و روز نو زمانی است که تحولی در انسان ایجاد می‌کند، برخی کارها که به بهانه نوروز انجام می‌شود با تحول و نو شدن سازگار نیست.
وی با تحسین و حمایت از کسانی که اعلام کرده‌اند آجیل نمی‌خرند، گفت: نخریدن کالاهای گران‌قیمت بهترین راه مقابله با گرانی و سوء‌استفاده‌کنندگان است.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به صف‌های طولانی مرغ در استان از جمله سلطانیه بیان کرد: این کارها عزت و غیرت انسان را می‌شکند و البته در این باره سوء مدیریت‌ها، سوء‌استفاده‌ها و بی‌تدبیری‌ها قابل کتمان نیست؛ برخی از مردم هم در بحران بازار نقش‌آفرینی می‌کنند که صف‌های مرغ و خرید چندتایی یک نمونه آن است.
وی با بیان اینکه دو ماه قبل ۵۰۰ کیلو مرغ در شهرستان سلطانیه توزیع می‌شد ولی الان روزانه یک هزار و  ۱۰۰ کیلو مرغ در سلطانیه توزیع می‌شود، اما باز هم کمبود هست، افزود: خرید و انبار بیش از نیاز در کنار سوء‌استفاده‌ها و بی‌تدبیری‌ها از عوامل این مشکلات است.
حسینی‌نسب به یکی از مسائل مربوط به ایام عید و نظارت پلیس بر مسافرت‌ها و جریمه رانندگی‌ها اشاره و با یادآوری قانون مصوب مجلس در مورد جریمه رانندگان بی‌حجاب یا سرنشینان که ۱۰۰ هزار تومان جریمه و در صورت تکرار ۱۰ نمره منفی و توقف خودرو را در پی دارد، درخواست کرد: پلیس همانطور که رانندگان را بخاطر نبستن کمربند جریمه می‌کند، رانندگان یا سرنشنیان بی‌حجاب را هم طبق قانون جریمه کند، چرا که اگر پلیس راننده را به خاطر سرعت زیاد یا نبستن کمربند جریمه، اما همان خودرو را به خاطر عدم رعایت موازین شرعی حتی تذکر هم ندهد تایید کار غیرشرعی آنان است.
خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق و تشریح دستاوردهای آن از جمله لغو پرداخت روادید و تعاملات اقتصادی گفت: دنیا فقط اروپا نیست و افزایش تعاملات با کشورهای آسیایی بهترین راه مقابله با تحریم‌ها است.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به استقبال گرم مردم و مسئولان عراق از هیئت ایرانی افزود: همان اندازه که سفر ترامپ به عراق مخفیانه، شبانه و در یک کلمه ذلیلانه بود سفر رئیس جمهور ایران عزت‌مندانه بود و لذا آمریکا عصبانی است، چرا که هدف آمریکا از اشغال عراق تسلط بر عراق بود اما اکنون هیچ جایگاهی ندارد.
وی با اشاره به مناسبت‌های مهم هفته و تبریک ۱۰ رجب ولادت حضرت امام جوادالائمه (ع) که باب‌الحوائج دنیوی است و ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع)، به ولادت منحصر به فرد امام اول شیعیان اشاره کرد و گفت: از جمله افتخارات و امتیازات حضرت امیرالمومنین این است که در خانه خدا کعبه به دنیا آمده است.
خطیب جمعه سلطانیه به مراسم معنوی اعتکاف اشاره و با تاکید بر فراهم کردن مقدمات این مراسم معنوی توسط نهادهای مربوطه گفت: اعتکاف خلوت رجبیون با خدا است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره همسر امام و گرامیداشت سالگرد ارتحال یادگار امام راحل حاج احمد خمینی، مواضع انقلابی ایشان را تشریح کرد و با بیان اینکه یادگار امام عهد کرده بود بعد از امام کوچکترین گامی برخلاف میل مقام معظم رهبری بر ندارد و به اعتقاد ایشان هر کس بین اطاعت از رهبر معظم انقلاب و امام راحل تفاوت قائل شود، در خط آمریکاست و مذاکره با سرمایه‌داران را خطری برای انقلاب می‌دانست، افزود: سید احمد خمینی انقلابی و سرباز ولایت بود.
حسینی‌نسب به ۲۴ اسفند سالروز انفجار در نماز جمعه تهران در سال ۱۳۶۳ اشاره کرد و افزود: صدام تهدید کرده بود نماز جمعه را مورد حمله هوایی قرار می‌دهد و در نهایت نیز توسط دو نفر از منافقین یک انفجار ایجاد شد و اما این تهدید باعث حضور کمرنگ مردم نشد و امام جمعه هم که مقام معظم رهبری بود با صلابت خطبه‌ها و نماز را ادامه داد.
وی افزود: نماز جمعه در طول تاریخ مورد دشمنی بوده و اکنون هم عده‌ای به بهانه‌های واهی از جمله محتوای شعارها و خطبه‌ها خود را از برکات نماز جمعه محروم کرده‌اند. افراد انقلابی و در رأس آنان خانواده‌های معظم شهدا باید در صف مقدم نمازهای جمعه و دیگر صحنه‌های انقلاب باشند.
انتهای پیام
captcha