رابطان قرآنی دستگاه‌ها به اتحادیه مؤسسات قرآنی معرفی شوند
کد خبر: 4204294
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مرکزی:

رابطان قرآنی دستگاه‌ها به اتحادیه مؤسسات قرآنی معرفی شوند

سیدمحمد خاتمی‌نژاد گفت: رابطان قرآنی نهادها و ادارات دولتی به اتحادیه مؤسسات قرآنی جهت آموزش کاربردی مفاهیم قرآن به کارکنان دولت، اصناف و زوج‌های جوان معرفی شوند.

سیدمحمد خاتمی نژاد، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی مؤسسات قرآنی استان مرکزی، عصر جمعه، 18 اسفند ماه، در نشست مجمع عمومی سالیانه اتحادیه مؤسسات قرآنی که در سالن شهید «شبان» استانداری برگزار شد، به تشریح عملکرد هیئت مدیره از تیر ماه 1400 تا پایان 1402 پرداخت و افزود: مطالبات جامعه قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی استان آبان‌ماه سال گذشته طی جلسه‌ای به سمع و نظر استاندار رسیده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در سال 1400 در جمع چند اتحادیه برتر کشور قرار گرفت که این امر مرهون زحمات هیئت مدیره قبلی اتحادیه بوده است، اضافه کرد: انتقال مطالبات مدیران مؤسسات به استاندار و کریمی، نماینده اراک، ثبت اطلاعات 76 مؤسسه قرآنی استان در سامانه اطلس قرآنی کشور،  تعامل با نمایندگان استان در راستای حل مشکل مالیات و سهم کارفرمای مؤسسات قرآن استان، اعطای تسهیلات به مبلغ 70 میلیون تومان به چهار مؤسسه متقاضی، مکاتبه با نمایندگان جهت تخصیص بودجه برای مؤسسات قرآن بخش کوچکی از اقدامات صورت گرفته در سال 1401 است.

خاتمی‌نژاد از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان خبر داد و گفت: در تعاملات صورت گرفته اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف استان مکانی موقوفه را به اتحادیه اختصاص داد. انتظار ما این است که مؤسسات از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. در جلسات برگزار شده تعاملات خوبی با ادارات قرآنی و فرهنگی استان همچون تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 120 معلم قرآنی بیمه شدند و ضروری است بیمه از سوی مدیران و معلمان جدی گرفته شود، اظهار کرد: برگزاری سه دوره همدلی مدیران در قم، مهاجران و ساوه برگزار شد و امید است در شش ماهه پیش رو دوره دیگری برگزار شود. تأسیس مرکز نیکوکاری قرآن کریم، پیگیری مباحث مربوط به پیش‌دبستانی‌ها و تمدید مجوز هشت مؤسسه قرآنی از دیگر اقدامات انجام شده است.

خاتمی‌نژاد در پایان معرفی رابطان قرآنی نهادها و ادارات دولتی به اتحادیه مؤسسات قرآنی جهت آموزش کاربردی مفاهیم قرآن به کارکنان دولت، اصناف و زوج‌های جوان را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha