گزارشی از آخرین وضعیت جسمانی استاد مولایی/ دعا برای بهبودی اکبرالقراء کشور
کد خبر: 1440249
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸

گزارشی از آخرین وضعیت جسمانی استاد مولایی/ دعا برای بهبودی اکبرالقراء کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: وضعیت جسمانی پیشکسوت قرآنی کشورمان که از ۱۰ روز قبل در بیمارستان مهر تهران بستری شده، در شرایط بحرانی قرار گرفته است ان شاالله دعای مردم قرآن‌دوست کشومان بتواند اندکی از درد و رنج اکبرالقراء ایران بکاهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، استاد ابراهیم‌ پورفرزیب معروف به مولایی، استاد الاساتید و اکبرالقراء کشورمان از حدود یک سال قبل با شرایط جسمانی وخیمی روبرو شده است، وضعیتی که با وخیم شدنش در ماه‌های گذشته برای چند روزی استاد قرآنی کشورمان را مهمان تخت‌های بیمارستان ‌می‌کرد و پس از حاصل شدن بهبودی نسبی به مرخصی وی از بیمارستان منتهی می‌شد.
این بار اما داستان متفاوت‌تر از قبل است. همه چیز حکایت از وضعیت وخیم اکبرالقراء ایران اسلامی‌مان دارد. این را نه تنها دستگا‌ه‌هایی که به بدن استاد وصل است که حتی پزشکان و پرستاران استاد مولایی نیز بر آن تأکید دارند.
صدای سوت دستگاه‌هایی که حالا دیگر کنترل وضعیت استاد را در دست گرفته‌اند، سکوت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مهر را هر چندثانیه یک بار بر هم می‌زند و قبل‌تر از آن هم همهمه خویشاوندان بیمارانی که برای ملاقات با بیمارشان لحظه شماری می‌کنند، این سکوت را از بین برده است تا نسیم خنک کولرهای گازی و بوی الکل صنعتی بیمارستان مهر در همه این همهمه‌ها گم شود.

نگاهی کلی به وضعیت جسمانی استاد مولایی
وجود عفونت شدید در بدن، دیده شدن آثاری از مننژیت، کم‌خونی و عفونت در مغز، سکته ناقص و البته رسیدن هوشیاری به سطحی پایین گویای وضعیت بحرانی این روزهای استاد قرآنی کشورمان است، وضعیتی که پزشک معالج وی نیز بر آن تأکید دارد و در گفت‌وگوی کوتاه خود با خبرنگار ایکنا چندین بار به کلمه «بحرانی» اشاره می‌کند.


بالین استاد مولایی امروز یکشنبه 26 مردادماه بسیار شلوغ‌تر از 10 روز گذشته‌ای بود که در این بیمارستان بستری شده است. معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به همراه دو نفر از معاونان خود، محمدرضا خرمیان، از شاگردان استاد مولایی، چندنفر از بستگان دور و البته دو گروه خبری در این روز برای در جریان گرفتن آخرین وضعیت این استاد برجسته در بیمارستان مهر حضور یافتند.

تلاش برای تسهیل امور بیمارستانی استاد مولایی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای عیادت از استاد مولایی به بیمارستان مهر تهران مراجعه کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایکنا در بیمارستان مهر با اشاره به اینکه در اسلام به عیادت از بیماران توصیه شده است، گفت: استاد مولایی نزدیک به 60 سال است که به قرآن و قرآنیان خدمت کرده است.
وی افزود: وظیفه همه کسانی که در حوزه قرآن فعالیت دارند این است که از استاد مولایی عیادت کنند. امیدوارم خداوند عمر با برکت ایشان را بیشتر گرداند و هر چه صلاح ایشان است همان را مقدار فرماید.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه هر چقدر که به پیشکسوتان قرآنی خدمت شود، کم خواهد بود، تصریح کرد: هر چقدر در این مسیر گام برداریم، کم است و حق مطلب ادا نخواهد شد. باید در زمان حیات بیشتر به افرادی همچون استاد مولایی رسیدگی کنیم و آنها را مورد تکریم قرار دهیم.
حجت‌الاسلام حشمتی اظهار کرد: باید تا زمانی که چنین افرادی توان خدمت دارند، از وجودشان بیشترین استفاده‌ها را ببریم، معاونت قرآن وعترت سعی خواهد کرد در این زمینه وظیفه خود را بیش از گذشته دنبال کند. بهترین تکریم از فعالان قرآنی کشور این است که در زمان حیاتشان از وجودشان بهره برده شود.

امثال استاد مولایی وابسته به دنیا نیستند
وی با تأکید بر اینکه افرادی همچون استاد مولایی چندان وابسته به دنیا نیستند، گفت: باید از فکر، دانش، اخلاق، روش و سیره این افراد استفاده برده شود تا افرادی که در ابتدای راه قرار دارند از آن استفاده کنند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که چه تمهیداتی برای تسهیل امور بیمارستانی استاد مولایی از سوی شما در نظر گرفته شده است، گفت: افرادی همچون استاد مولایی و خانواده‌هایشان در زمان بیماری باید تنها دغدغه بیماری را داشته باشند و از لحاظ هزینه‌‌های بیمارستان و حتی معیشت هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند، این کوچکترین کاری خواهد بود که برای آنها انجام خواهیم داد.
همچنین محمدرضا خرمیان، پیشکسوت قرآنی کشور و از شاگردان استاد مولایی یکی دیگر از عیادت کنندگان این روز استاد مولایی بود. وی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در بیمارستان مهر گفت: از قبل از انقلاب و از سال 1350 در محضر استاد مولایی حضور یافتم و الفبای قرآن را فرا گرفتم. ایشان از سال‌های بسیار دور هفته‌ای دو جلسه آموزش قرآن کریم داشتند که یکی از آنها سیار در روزهای دوشنبه و دیگری نیز در روزهای جمعه در مسجدالرضا(ع) برگزار می‌شد.


خرمیان با اشاره به اینکه نسل گذشته قاریان کشورمان همه از شاگردان استاد مولایی هستند، افزود: استاد مولایی بیش از 60 سال پای رحل قرآن کریم حضور داشت و جلسات ایشان گاهی تا بیشتر از پنج ساعت نیز طول می‌کشید و تدریس قرائت قرآن می‌کرد که ویژگی خاص آن شور و علاقه وصف ناشدنی استاد مولایی در زمان تدریس بود.
این قاری بین‌المللی کشور تصریح کرد: استاد مولایی یک دعای کمیل هم داشتند که تا زمانی که توان تلاوت داشتند آن را ادامه ‌دادند، این دعای کمیل از قبل از انقلاب و هر شب جمعه تنها آغاز شده بود و دعا به صورت کامل توسط ایشان قرائت می‌شد، ویژگی جالب این دعای کمیل نیز این بود که به صورت حفظ توسط استاد مولایی قرائت می‌شد.
وی با بیان اینکه اسلام به طور صریح به امر تکریم اساتید تأکید کرده است، گفت: اسلام به طور صریح اشاره می‌کند که اگر می‌خواهید از علمی که آموخته‌اید لذت ببرید به استادتان احترام بگذارید. اولین مرحله دانش آموختن این است که انسان به استادش احترام بگذارد، استاد مولایی مورد احترام ویژه مقام معظم رهبری هستند و ایشان نیز رهبر انقلاب را بسیار دوست دارند.
خرمیان یادآور شد: همه اساتید قرآنی کشورمان به این جهت که از ایشان بهره‌های معنوی فراوانی برده‌اند همیشه با عزت و احترام از استاد مولایی یاد می‌کنند. امروز همه جامعه قرآنی دعاگوی خیر ایشان هستند. امیدوارم که هرچه زودتر خداوند متعال به ایشان شفای عاجل عنایت بفرماید.

درس اخلاق، مهم‌ترین درس استاد به شاگردان
این قاری بین‌المللی کشور در پایان در مورد مهم‌ترین درسی که از استاد مولایی آموخته است، گفت: از یک جهت مهم‌ترین درسی که آموخته‌ام درس اخلاق بوده است، ایشان واقعاً معلم اخلاق بودند، علاوه بر این درس تجوید، صوت و لحن و دستگاه‌های موسیقی بوده است که از ایشان فراگرفته و در طول 45 سال فعالیت قرآنی در زندگی به کار بسته‌ام.
دکتر عباس شریفی‌نژاد، پزشک استاد ابراهیم مولایی نیز در مورد آخرین وضعیت ایشان با تأکید بر اینکه وضعیت ایشان در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: ایشان طی مدت یک سال گذشته سه بار بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وضعیت استاد مولایی در شرایط بحرانی است

وی افزود: آخرین بار از 10 روز گذشته در بیمارستان مهر بستری و بلافاصله مداوای ایشان توسط تیمی از متخصصان زبده کشور آغاز شد. ایشان مقداری دارای کم خونی مغز هستند و علاوه بر آن نیز در اسکنی که گرفته شده است مقداری عفونت در مغز ایشان دیده شده است. 
دکتر شریفی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر دارای عفونت شدید هستند مننژیت در ایشان دیده شده است و یک بار هم سکته ناقص داشته‌اند، همه اینها گویای این امر است که در حال حاضر استاد مولایی در وضعیت بحرانی قرار دارند. متخصصان قلب، داخلی و سایر متخصصان تمام تلاش خود را برای بهبود ایشان به کار بسته‌اند.
وی یادآور شد: سطح هوشیاری استاد در حال حاضر در وضعیت بحرانی قرار دارد و از تمامی دوستداران این استاد گرانقدر درخواست دعا برای شفای عاجل برای اشان داریم.

شروع دوره بیماری از آبان‌ماه گذشته
یزدان فرهادی، از خویشاوندان استاد مولایی نیز در مورد وضعیت ایشان گفت: استاد مولایی از آبان‌ماه سال 1392 دچار ضعف عمومی در بدن شدند که پس از مراجعه به بیمارستان به مدت دو ماه کامل مورد مداوا قرار گرفتند. پس از اینکه بهبودی نسبی به دست آمد از بیمارستان مرخص و به منزل رفتند.
فرهادی افزود: پس از آن چندماه در خانه بودند که اوایل ماه مبارک رمضان، مجددا بیماری ایشان عود کرد، ابتدا در بخش بستری شدند که پس از هشت روز منجر به مرخص شدن از بیمارستان شد. در ادامه این روند مجدداً حال استاد مولایی روبه وخامت نهاد و دچار تشنج شد. پس از مراجعه به بیمارستان در 10 روز قبل، بلافاصله در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.
وی افزود: بر اساس آنچه که پزشکان گفته‌اند بیماری عمده ایشان نارسایی مویرگ‌های خونی به مغز، نارسایی قلبی و عفونت شدید در بدن است. پزشکان از وضعیت ناپایدار ایشان حرف زد‌ه‌اند و امید چندانی به بهبودی استاد مولایی ندارند.
فرهادی تصریح کرد: فرزندان استاد مولایی در حال حاضر در خارج از کشور حضور دارند و منتظر فراهم شدن شرایط برای حضور در کنار استاد مولایی هستند.
استاد مولایی حالا بر بستر بیماری تنها منتظر دعای دوستان و مردم قرآن دوست کشورمان است تا بلکه اندکی از درد و رنجی که این روزها مهمان جسم او شده است، کاسته شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ - ۱۹:۱۷
0
0
میدوارم هرچه زودتر سلامتی ایشان میسر شود
قنبری
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۰۹:۰۲
0
0
براشون دعا می کنم کتاب های مفیدی نوشته اند
مرادی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۰۹:۰۳
0
0
ممنون از اطلاع رسانیتون
ن
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۰۹:۲۴
0
0
اکبر القراء چه اسم زیبایی است
روح‌الله
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۰۹:۲۴
0
0
بیاییم همه با هم برای سلامتی این استاد ارزشمند قرآنی دست به دعا برداریم تا شاید مرهمی باشد برا تسکین آلامش
امجد
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۰۹:۳۷
0
0
ایشان به مداومت بر دعای کمیل بسیار سفارش داشتند خیلی از شاگردان ایشان این موضوع را بیان کرده اند
حمید فرقانی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۰۹:۴۸
0
0
ایشون قرائت تصویزی هم داشتند و یا صرفا مدرس بودند
دوست
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۱۰:۳۱
0
0
جامعه قرانی کشورو صندوقهای قرض الحسنه قدردان ایشان هستند وبرای سلامتی ایشان دعا میکنند .
علی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۱۱:۱۲
0
0
وقتی یک مربی قرآن یک بسم الله به کودکی یاد بده بی نهایت ثواب کرده و شاید همین کودک نسلی را قرآنی کند چه برسید یه این استاد که صدها نفر را به بهترین وجه تربیت کرد که آنها الان برترین اساتید کشور هستند و آنها هم هزاران نفر را قرآنی کردند همچنین کتابهای مفیدی را نوشته اند برای تسکین دردهای ایشان دعا می کنیم
احمد
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۱۱:۱۵
0
0
با سلام
ایشان در حوزه قرض الحسنه هم فعالیت داشته اند؟
کاش در مورد این ویژگی ایشان هم اطلاع رسانی بیشتر صورت می گرفت
دعای جامعه قرآنی پش سر ایشان خواهد بود یقیناً
کارشناس قرآنی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۱۲:۵۲
0
0
برای سلامتیشون حتما دعا می‌کنم. ممنون برای قلم زیبا و اطلاع‌رسانی به موقع.
captcha