اساتید قرآن باواسطه یا بی‌واسطه از شاگردان استاد مولایی هستند
کد خبر: 1442129
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
بنیادی:

اساتید قرآن باواسطه یا بی‌واسطه از شاگردان استاد مولایی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: خادم قرآن کریم با بیان اینکه از هفت سالگی در محضر استاد مولایی هستم، گفت: اساتید بزرگ قرآن کشور بلااستثناء با واسطه یا بی‌واسطه از شاگردان استاد مولایی هستند.

محمد بنیادی، خادم قرآن کریم و از شاگردان استاد مولایی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن ابراز امیدواری برای بهبود وضعیت جسمانی استاد مولایی اظهار کرد: از هفت سالگی با استاد مولایی آشنا شده و در خدمت ایشان بودم. اساتید بزرگ قرآن که دستی در قرآن دارند بلا‌استثناء یا شاگرد استاد بوده‌اند یا شاگرد شاگرد استاد بوده‌اند و هیچکس نمی‌تواند بگوید به واسطه یا بی‌واسطه از استاد مولایی بهره نبرده باشد.
وی افزود: استاد مروت که همه به نیکی از وی یاد می‌کنند دو سال پیش، زمانی که از کانادا به ایران آمد پشت میکروفن که قرار گرفت در محضر استاد مولایی خود را شاگرد استاد مولایی معرفی و عنوان کرد؛ هر چه یاد گرفته‌ام از استاد مولایی بوده است. مرحوم استاد اربابی هم در جلسه‌ای می‌خواست دست استاد مولایی را ببوسد که استاد اجازه نداد.

بدون واسطه از هفت سالگی در محضر استاد مولایی بوده‌ام
بنیادی با بیان اینکه همه ما به شکلی باواسطه یا بی‌واسطه شاگرد استاد هستیم، گفت: بنده بدون واسطه از هفت سالگی در محضر استاد بودم و تاکنون نیز یک استاد بیشتر نداشتم. استاد مولایی هم استاد اخلاق و هم استاد قرائت و تلاوت بنده بوده است؛ استادی که من را در مسیر قرآن قرار داد؛ من خود را مدیون استاد مولایی می‌دانم.
وی ادامه داد: ویژگی‌های بارز استاد مولایی، خلق و خوی قرآنی ایشان است و این استاد قرآنی به هیچ عنوان با قرآن کاسبی نمی‌کند؛ استاد مولایی همواره به قرآنیان می‌رسد و با راه‌اندازی موسسه خیریه، به قرآنیان وام نیز می‌دهد که این کار سال‌ها است ادامه دارد.  استاد مولایی همواره کمک حال بچه‌های قرآنی بوده است و در بسیاری از مواقع از جیب خود هزینه کرده است تا جایی که خیلی از شاگردان ایشان که هم‌اکنون جزء اساتید هستند هدایای مختلف از استاد مولایی دریافت کرده‌اند.

استاد مولایی بین قرآن‌آموزان خود هیچ تفاوتی قائل نمی‌شد
بنیادی با بیان اینکه استاد مولایی در جلسات و کلاس‌های قرآن خود بین بهترین‌ها، متوسط‌ها و ضعیف‌ترها هیچ تفاوتی قائل نمی‌شد، گفت: استاد مولایی زمانی که پای رحل قرآن می‌نشست همه را به یک چشم می‌دید و قرآن‌آموزان در هر شغل و جایگاهی که بودند برای او تفاوتی نداشت.
وی با عنوان این مطلب که علم و اشراف استاد مولایی به قرآن از دیگر ویژگی‌های بارز استاد است، گفت: استاد مولایی تفسیر را خوب می‌دانست؛ رشته استاد در دانشگاه تهران، ادبیات عرب بود و بنده که ابتدا تحقیقات حوزه‌ای و در ادامه در رشته‌ قرآنی تحصیل می‌کردم در بسیاری از موارد مربوط به حوزه و مباحث تفسیری از استاد بهره می‌گرفتم. عموم بحث‌هایی که در جلسات قرآنی مطرح می‌کنم از تفسیر استاد مولایی است.

استاد مولایی بر مفردات قرآن اشراف زیادی داشت
این خادم قرآن کریم ادامه داد: استاد مولایی بر مفردات قرآن اشراف زیادی داشت؛ در عین حال نظم، انضباط و پی‌گیری‌های ایشان نیز ستودنی بود. استاد مولایی جلسات قرآنی خود را یک جریان غیر منقطع می‌دانست و هیچگاه حاضر نمی‌شد که حتی یک جلسه از این جلسات برپا نشود.
وی در این بخش از سخنان خود اظهار کرد: بزرگ‌ترین آرزویم داشتن دست‌نوشته‌ای از استاد مولایی بود که خیلی‌ها این دست‌نوشته را ندارند؛ امسال همزمان با شب عید فطر در جشنی که به همین مناسب برگزار شده بود و هرساله نیز در چنین شبی برگزار می‌شود استاد مولایی به چهار نفر لقب استادی داد که بنده نیز جزء این چهار نفر بودم. جای خوشحالی داشت که این توفیق را پیدا کردم بنده را به عنوان استاد مکتب خودش معرفی کند.
هیچ جایگاهی به اندازه شاگردی استاد مولایی برایم ارزش ندارد

وی عنوان کرد: هرچند که بنده به عنوان خادم و مدیر قرآنی بوده‌ام اما هیچگدام از این‌ جایگاه‌ها به اندازه شاگردی استاد مولایی برایم ارزش ندارد. در حال حاضر که استاد مولایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مهر بستری است احساس می‌کنم پدرم بستری شده است؛ حس من به استاد حس شاگردی و استادی نیست بلکه استاد را پدر معنوی خود می‌دانم.
بنیادی با بیان اینکه از جامعه قرآنی انتظار می‌رود که به ملاقات استاد مولایی آمده و خود را نشان دهند، گفت: کسانی که به هر نحوی مدیون استاد مولایی هستند باید بیایند و به استاد سر بزنند؛ مبادا استاد در ساعت سه تا چهار که وقت ملاقات است تنها باشند. پشت در اتاق استاد مولایی باید مملو از اعضای جامعه قرآنی و شاگردان استاد باشد زیرا به نظرم همه کشور مدیون استاد مولایی هستند.
وی که برای ملاقات استاد مولایی به بیمارستان مهر آمده بود با بیان اینکه باید تکریم و تجلیل استاد مولایی را با حضورمان بر بالین استاد مولایی انجام دهیم، اظهار کرد: از خبرگزاری ایکنا به عنوان اولین و تنها خبرگزاری که برای جویا شدن از احوال استاد مولایی در بیمارستان مهر حضور پیدا کرده است تشکر می‌کنم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اخبار مرتبط

گزارشی از آخرین وضعیت جسمانی استاد مولایی/ دعا برای بهبودی اکبرالقراء کشور

استاد مولایی همواره مورد توجه خاص مقام معظم رهبری بوده است

بهترین پدر دنیا نیازمند دعای مردم برای وقوع یک معجزه است/ آخرین وضعیت استاد

فرصت‌ها می‌گذرند، استاد بیمار است/ رفتار بی‌مهر کارکنان بیمارستان مهر

جدا شدن دستگاه تنفس مصنوعی از استاد مولایی/ اثری از جامعه قرآنی بر بالین استاد نیست

وضعیت هوشیاری استاد مولایی بهتر از روزهای گذشته/ دعای مردم عامل بهبودی

استاد مولایی مبدع آموزش قرآن به سبک نوین و تجوید استدلالی است

گزارش تصویری (1)

گزارش تصویری (2)

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابوالفضل
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۱۰:۰۴
0
0
با سلام؛ همانطور که آقای بنیادی فرمودند استاد مولایی استاد همه اساتید قرآنی کشور است و لازم است که جایگاه این استاد بیش از پیش گرامی داشته شود. به امید بهبود وضعیت جسمانی استاد
captcha