کتاب تجوید استاد مولایی فتح باب ورود تجوید به جلسات قرآن شد
کد خبر: 1442438
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
محسن مظاهری:

کتاب تجوید استاد مولایی فتح باب ورود تجوید به جلسات قرآن شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: پس از انتشار کتاب تجوید استاد مولایی در سال ۱۳۳۲، برای نخستین‌بار مسئله تجوید در جلسات قرآن مطرح و مورد استقبال قرآنیان قرار گرفت.

محسن مظاهری، پیشکسوت فعالیت‌های قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن ابراز امیدواری برای بهبود وضعیت جسمانی استاد ابراهیم پورفرزیب (استاد مولایی) گفت: بنده از سال 1327 یعنی از سن 10 سالگی در خدمت استاد مولایی بودم و در تمامی جلساتی که استاد برپا کردند حضور داشتم.
وی افزود: 10 سال داشتم که استاد مولایی برای نخستین بار به منظور برپایی جلسه قرآن به هیئت سنگلج که هم‌اکنون به مجمع قاریان قرآن کریم تبدیل شده، آمد و تا الان 65 سال است که در خدمت استاد هستم و در برپایی جلسات قرآن به ایشان کمک کرده‌ام و ناظر جلسات قرآن ایشان بوده‌ام.

استاد مولایی تجوید را برای نخستین‌بار در کشور مطرح کرد
مظاهری با بیان اینکه استاد مولایی اولین کسی است که مبحث تجوید را در کشور مطرح کرد، گفت: در آن سال‌ها که استاد به تازگی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده بود مسئله تجوید هنوز در کشور مطرح نشده بود و کسی نمی‌دانست که تجوید چیست تا اینکه استاد مولایی در سال 1332 نخستین کتاب با محوریت تجوید را تألیف و به چاپ رساند.
وی ادامه داد: پس از انتشار کتاب تجوید استاد مولایی، پرداختن به تجوید نیز در کشور باب شد و در جلسات قرآن، تجوید نیز مورد توجه قرار گرفت و تمامی جلسات قرآن با تجوید آشنا شدند. زمانی که استاد مولایی برای نخستین‌بار بحث تجوید را مطرح کرد بسیار مورد توجه قرآنیان قرار گرفت و با استقبال خوبی روبه‌رو شد.
تمامی قاریان درجه یک کشور از شاگردان استاد مولایی بوده‌اند

این پیشکسوت فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه تمامی قاریان درجه یک کشور از شاگردان استاد مولایی یا از شاگردان، شاگردان استاد بوده‌اند، اظهار کرد: تمامی قاریانی که در مجامع بین‌المللی رتبه آورده و شناخته شده‌اند به نحوی در محضر استاد مولایی بوده و از جلسات استاد استفاده کرده‌اند یا اینکه از جلسات قرآن شاگردان استاد مولایی بهره‌مند شده‌اند.

استاد مولایی اسطوره اخلاق و متانت است
وی با عنوان این مطلب که استاد مولایی اسطوره اخلاق و متانت است، گفت: در جلسات قرآن استاد مولایی بین یک کودک پنج ساله با یک مردم 50 ساله هیچ فرقی وجود نداشت و استاد مولایی به همه حاضران و قرآن‌آموزان در جلسه آقا می‌گفت و برای همه قرآن‌آموزان احترام خاصی قائل بود و همین امر باعث می‌شد تا تمامی اقشار و گروه‌های سنی بتوانند به راحتی با جلسات استاد مولایی ارتباط برقرار کنند و برای شرکت در جلسات بعدی تشویق شوند.
مظاهری در بخش پایانی سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی برای استاد پورفرزیب(استاد مولایی) که از 17 مردادماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مهر بستری است از مردم و جامعه قرآنی خواست تا برای بهبود وضعیت استاد مولایی دعا کنند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
خادم قرآن:
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۹:۲۵
0
0
با سلام، انصافا آقای مظاهری هم یار دیرینه استاد مولایی هستند و ساماندهی تمامی جلسات استاد مولایی با ایشان بود. امیدوارم هر چه بودتر بهبودی استاد مولایی حاصل شود
صابر:
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۱۳:۵۰
0
0
امیدوارم استاد پورفرزیب هر چه زودتر سلامتی خود را به دست آوردند واقعا جامعه قرآنی مدیون این استاد است.
captcha