تأثیر کلام استاد مولایی بر مستمعانش به دلیل باور عمیقش به قرآن بود
کد خبر: 1443063
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
سیدعباس میرداماد:

تأثیر کلام استاد مولایی بر مستمعانش به دلیل باور عمیقش به قرآن بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: شاگرد استاد مولایی گفت: زمانی که خود فرد باور به چیزی که تعلیم می‌دهد، داشته باشد بدیهی است که چون سخن او از دل برمی‌آید بر دل نیز می‌نشیند؛ تأثیر کلام استاد مولایی بر مستمعانش نیز به دلیل باور عمیقش به قرآن بود.

سیدعباس میرداماد از شاگردان استاد مولایی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره استاد مولایی که هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مهر بستری است، گفت: استاد مولایی پایه‌گذار جلسه مجمع قاریان قرآن کریم در هیئت سنگلج بود که این جلسه همچنان برپاست.
وی با بیان اینکه استاد مولایی از 21 سالگی مدیریت جلسات قرآن را برعهده داشته است، افزود: قدیمی‌ترین جلسه آموزش قرآن در کشور مربوط به استاد مولایی است که ایشان در آن جلسه، قرآن را به سبک نوین آموزش می‌داد.

استاد مولایی در تمامی امور اجتماعی و فرهنگی حضور داشته است
میرداماد با بیان اینکه بنده با استاد مولایی خیلی محشور و مأنوس بوده‌ام، افزود: استاد مولایی، فقط یک معلم قرآن نبود و در تمامی امور اجتماعی، فرهنگی و خدماتی حضور فعالی داشته است. استاد مولایی از منابع مالی خود در احسان به افراد و کمک به آحاد جامعه نیز همواره پیشقدم بود.
وی ادامه داد: اولین ویژگی شخصیتی استاد مولایی، باور معنوی ایشان به کلام‌الله مجید بود؛ استاد مولایی علاقه زیادی به کلام وحی داشت و به آیات الهی عشق می‌ورزید. استاد مولایی در اولین دوره‌های دانشگاه تهران و در رشته ادبیات و ادبیات عرب تحصیل کرده بود اما زمانی که پای جلسه قرآن بود و کلمات وحی جاری می‌شد غرق در شور و شعف می‌شد.

شاگرد استاد مولایی درباره تأثیرگذاری جلسات قرآن استاد مولایی گفت: زمانی که خود فرد باور به چیزی که تعلیم می‌دهد، داشته باشد بدیهی است که چون سخن او از دل برمی‌آید بر دل نیز می‌نشیند، پس بدیهی است که روی مستمعان نیز تأثیر بگذارد و آنها هم تحت تأثیر قرار بگیرند.
وی در ادامه عنوان کرد: ویژگی دیگری که استاد مولایی را از دیگران شاخص می‌کند این است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به ایشان التفات ویژه‌ای دارند؛ مقام معظم رهبری که در زمره حاملان قرآن هستند قبل از انقلاب اسلامی در جلسات قرآن، حضور پیدا می‌کردند که وجه اشتراک این دو بزرگوار همان باوری است که به آیات الهی دارند.
میرداماد ادامه داد: حسی که در زمان تلاوت آیات قرآن کریم توسط استاد مولایی ایجاد می‌شود همانند همان حسی است در زمان تلاوت قرآن توسط رهبر معظم انقلاب در مستمعان ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه از 9 سالگی در جلسات قرآن استاد مولایی شرکت کرده‌ام، اظهار کرد: قبل از اینکه در جلسات قرآن استاد مولایی حاضر شوم از جلسات محلی که برگزار می‌شد، استفاده می‌کردم تا اینکه با راهنمایی برخی از دوستان با جلسات استاد آشنا شدم و بعد عاشق جلسه قرآن استاد و قرائت قرآن شدم.

اداره جلسات قرآن استاد مولایی توسط میرداماد
میرداماد که هم‌اکنون مسئولیت برگزاری جلسات قرآن استاد مولایی را برعهده دارد درباره واگذاری مسئولیت این جلسات گفت: علت اینکه استاد مولایی جلسه قرآن خود را به بنده واگذار کردند؟ باید از خودشان سوال کنید؛ استاد منتی بر من گذاشتند و زمانی که در بستر بیماری بودند از بنده خواستند که جلسات ایشان را دنبال کنم، بنده از این کار امتناع داشتم که در نهایت پذیرفتم.
وی عنوان کرد: براساس جلسه‌ای که با رئیس شورای اسلامی شهر تهران داشتم قرار شد مراسم بزرگداشتی را همزمان با 11 ذیقعده برای استاد مولایی برگزار کنیم اما استاد بیش از دو هفته است که در بستر بیماری هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند به استاد مولایی صحت دهد تا بتوانیم مراسم بزرگداشت ایشان را با حضور خودشان برگزار کنیم که اگر نه، با حضور معلمان قرآن، فرهیختگان و فعالان قرآنی این مراسم را برگزار خواهیم کرد.

captcha