۱۱ دی‌؛ آغاز پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
کد خبر: 1457403
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
زهرا نقی‌زاده خبر داد:

۱۱ دی‌؛ آغاز پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با اشاره به حضور بیش از ۵۰ کشور گفت: این دوره از مسابقات طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ دی‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

زهرا نقی‌‌زاده، دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تعیین برج میلاد تهران به عنوان مکان برگزاری این مسابقات، گفت: پنجمین دوره این مسابقات، دی‌ماه امسال در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
معاون فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: روز یازدهم دی‌ماه مراسم افتتاحیه این مسابقات برگزار می‌شود و رقابت‌ها نیز در روزهای دوازدهم و سیزدهم انجام می‌شود و در روز چهاردهم نیز شاهد برگزاری مسابقات فینال و مراسم اختتامیه این مسابقات خواهیم بود.
دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان تصریح کرد: در پنجمین دوره علاوه بر رقابت دانشجویان در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم، شاهد رقابت متسابقان در بخش پژوهش(مقاله و پایان نامه) نیز خواهیم بود.
نقی‌زاده یادآور شد: پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور نمایندگانی از بیش از 50 کشور جهان برگزار خواهد شد که ارزیابی اولیه از نمایندگان معرفی شده به مسابقه، از طریق بررسی لوح‌های فشرده و نیز ارتباط تلفنی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در این مسابقات دو نفر نیز به عنوان نمایندگان ایران اسلامی در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق قرآن حضور خواهند داشت که پس از گذر از مرحله انتخابی، اسامی این افراد در پایان آبان‌ماه 1393 اعلام می‌شود.
یادآور می‌شود، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در سه بخش حفظ کل، قرائت تحقیق قرآن و مقاله و پایان‌نامه با هدف اتحاد دانشجویان جهان اسلام حول محور قرآن کریم، تعامل علمی- فرهنگی در بین نخبگان جهان اسلام، ایجاد زمینه نشر و بسط فرهنگ معارف و اخلاق قرآنی در بین دانشجویان و تشویق و ترغیب دانشجویان و دانشگاهیان به یادگیری و پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی آغاز می‌شود. این مسابقات به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات به نشانی www.muslimstudents.ir مراجعه کنند.

captcha