معرفی نماز به‌عنوان کلید خدایی شدن و خدایی فکر کردن به نسل فعلی
کد خبر: 2657720
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
حجت‌الاسلام‌ خاموشی اظهار کرد:

معرفی نماز به‌عنوان کلید خدایی شدن و خدایی فکر کردن به نسل فعلی

گروه اجتماعی: اگر می‌خواهیم به نسل فعلی جهتی برای خدایی شدن، خدایی فکر کردن و خدایی رفتار کردن ارائه دهیم، همان نماز کلید راه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور صبح امروز، 10 دی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به نسل فعلی جهتی برای خدایی شدن، خدایی فکر کردن و خدایی رفتارکردن و قرار گرفتن او در مسیر کمال ارائه دهیم، نماز کلید راه است. باید از آنها بخواهیم به نماز اهتمام ورزند و با شرایط و اجزای آن ‌آشنا باشند.

وی گفت: دشمن تکفیری در قبال ما برای خود نماز دارد؛ اما مرقدها را تخریب کرده و مزارها را از بین می‌برد؛ چرا که با عنصر اصلی نماز مخالفت است و آن نکته‌ای است که امام رضا(ع) می‌فرماید:«کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی، بشرطها و شروطها و انا من شروطها» که بیانگر بحث ولایت‌پذیری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: دنیای امروز در بحث ولایت به چالش جدی دچار شده است. دشمن ما؛ وهابیت در مقابل برای نفس نماز جهت‌دار قیام می‌کند و با نفس نمازی که شرع ما با آن منطبق است مخالفت دارد.

خاموشی گفت: اعمال صالح در شرع تعریف شده که مهم‌ترین ‌آن نماز است. مدارس، مراکز فرهنگی، دانشگاه‌ها، جای جای میهن اسلامی و هر آنجا که مسلمانان حضور دارند باید پرچم نماز صحیح با خلوص نیت بلند شود که در جهت‌دهی انگیزشی ایمانی کمک خواهد کرد.

یادآور می‌شود، بیست و سومین اجلاس سراسری نماز صبح امروز با قرائت پیام مقام معظم رهبری در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است.

captcha