حضور یکی از سران قوا در اجلاس سراسری نماز در خوزستان
کد خبر: 1466659
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

حضور یکی از سران قوا در اجلاس سراسری نماز در خوزستان

گروه اجتماعی: مقرر شده یکی از سران سه قوه؛ رئیس جمهور یا رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در خوزستان حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، عبدالعلی امیدی، مدیر اجرایی ستاد استانی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز امروز یکشنبه، 11 آبان در نشست هماهنگی ستاد استانی این اجلاس با بیان اینکه مقرر بود این اجلاس در تاریخ سوم و چهارم دی برگزار شود، گفت: بسیاری از استان‌های کشور به دلیل همزمانی این تاریخ با شهادت امام رضا(ع) نمی‌توانستند در مراسم شرکت کنند. بنابراین تاریخ 10 و 11 دی برای برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز انتخاب شد.

وی همچنین نسبت به برگزاری همایش‌های استانی شبیه به اجلاسیه سراسری نماز در استان‌ها اعلام کرد، جدول زمانبندی این همایش‌ها نیز به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

امیدی با تأکید بر جایگاه ویژه جوانان و نوجوانان در امر نماز این عرصه را عرصه‌ای دانست که به آن کمتر توجه شده است و گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته فرهنگی ـ هنری ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، جوانان و نوجوانان در کنار دیگر کمیته‌ها از سوی ستاد استانی اجلاس به مرکز ارائه شد که البته با استقبال نیز مواجه شد. همچنین ریاست این ستاد به عهده ادار‌ه‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان قرار گرفته است.

مدیر اجرایی ستاد استانی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز تصریح کرد: اقدام جدید اجلاس سراسری نماز تجهیز فضاهای اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی استان خوزستان و همچنین پیاده کردن آنها در نقشه جغرافیایی و ارائه آن به صورت ‌GPS برای تلفن‌های همراه صورت گیرد که این امر نیز مورد موافقت مرکز قرار گرفت.

وی از حضور شخصیت‌های کشوری در اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان خوزستان خبر داد و گفت: مقرر شده یکی از سران سه قوه؛ رئیس جمهور یا رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس حضور یابند. همچنین پیام مقام معظم رهبری به اجلاس که به صورت سالانه صادر می‌شود نیز قرائت خواهد شد.

سیدموسی بلادیان، رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان در ادامه این نشست بر امر توجه به نمازخانه‌های بین‌راهی، پایانه ها و همچنین ساخت مساجد در مناطق موردنیاز، حضور روحانی در مساجد و ساخت خانه‌های عالم تأکید کرد و افزود: اولین درخواست ما حضور همه مسئولان در جلسات این چنینی است. درخواست حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز تأثیرگذاری برگزاری اجلاس در استان خوزستان دارد.

وی گفت: جلسات مشترک ستاد اقامه نماز استان خوزستان با مسئولان فرهنگی مرتبط با امر نماز در شهرستان‌ها آغاز شده است. همچنین موضوع نماز باید در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نهادینه شده و در رأس همه امور قرار گیرد.

بلادیان با بیان اینکه محل برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز تعیین شده است، ادامه داد: قطعاً تمهیداتی برای خوابگاه مهمانان نیز اندیشیده خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی کاهش یافته است، گفت: این اجلاس متعلق به استان خوزستان است و امید است تأثیرات عمده و پایداری را از آن شاهد باشیم و برگزاری چنین نشست‌هایی در جهت تبادل افکار و تجربه برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر اجلاس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه این نشست به عنوان یکی از اعضای ستاد استانی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه پرداخت به مسائل عمرانی، ساختمانی و مکانیکی در برگزاری چنین اجلاس‌هایی بیشتر به چشم می‌خورد، گفت: شاید نیاز نباشد چنین جمعی گردهم آیند و پیرامون نمازخانه‌های بین‌راهی تصمیم بگیرند.

وی با تأکید بر تربیت نمازخوان در اجتماع، گفت: نهادینه شدن فرهنگ نماز در رابطه با برگزاری اجلاس مسئله ماندگار است و اگر در این زمینه ضعفی مشاهده می‌شود باید خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان آسیب‌شناسی شوند.

بلک با بیان اینکه در مسائل فرهنگی بسیار مظلوم هستیم، گفت: اعتبارات در استان خوزستان در سال 92 چهارده میلیارد و 900 میلیون تومان بود که شاید 19 درصد آن محقق شد. دستگاه‌های فرهنگی توان مالی و امکاناتی را ندارند. 80  درصد در امور عمرانی و 70 درصد در امور فرهنگی با کاهش بودجه مواجه بودیم و اگر بخواهیم در رأس همه امور مسائل فرهنگی به نماز بپردازیم باید دستگاه‌های متولی تقویت شوند.

مطالب مرتبط
captcha